دکتر قاسم بهرامی روز شنبه در تشریح جزییات دستورالعمل جدید مبنی بر محدودیت مراجعه بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی به مراکز خصوصی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به اینکه از اول آبان ماه ارائه خدمات بستری و سرپایی به جز دارو به تمام بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی، محدود به مراکز تشخیصی درمانی دولتی شده است دارندگان این دفترچه ها جهت دریافت خدمات درمانی باید به مراکز دولتی اعم از بیمارستان، کلینیک ویژه، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و از خدمات بسته بیمه پایه بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: این بیمه شدگان در صورتی که متقاضی استفاده از خدمات مراکز غیر دولتی هستند می‌توانند با مشارکت در حق سرانه و دریافت دفترچه بیمه ایرانیان، از خدمات بخش غیردولتی بهره‌مند شوند.
بهرامی ادامه داد:این بیمه شدگان در صورت تمایل به این کار باید به دفاتر پیشخوان و نمایندگی های طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت قزوین مراجعه و ضمن ابطال دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان، نسبت به اخذ دفترچه بیمه ایرانیان با پرداخت حق بیمه اقدام کنند.
وی گفت: بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس دارای دفترچه بیمه سلامت مشمول دستورالعمل جدید نمی باشند.
این مسئول با بیان اینکه پذیرش نسخ دارویی توسط داروخانه های خصوصی همکار و دولتی به شرط تجویز پزشکان مراکز دولتی امکان پذیر است یادآور شد: این نسخ علاوه بر مهر مرکز دولتی پزشک معالج، باید ممهور به مهر پذیرش مرکز دولتی نیز باشد.
بهرامی همچنین به موارد دیگر دستورالعمل جدید اشاره کرد و گفت:بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی در مراجعه به مراکز ترک اعتیاد نیز باید به بخش دولتی مراجعه کنند و تا اطلاع ثانوی نیز دفترچه‌های بیمه سلامت همگانی رایگان در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی قابل پذیرش نیست.
تعداد بیمه شدگان دفترچه بیمه همگانی سلامت رایگان در استان قزوین 130هزار نفر است.
7388/6012خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.