.به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در نشست انجمن خوشنویسی استان قزوین در سالن اجتماعات استانداری افزود: مسئولان امر و هنرمندان ، جشنواره دوسالانه را به صورت جدی دنبال کنند و استانداری در این زمینه حمایت لازم را به عمل می آورد.
وی با با بیان اینکه استانداری از کمک به چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان استقبال می کند ، خاطرنشان کرد: اقتصاد هنر یکی از ظرفیت های توسعه در این استان است و به همین دلیل باید از تمامی امکانات این بخش استفاده شود و شهرداری ها باید درالمان های( نمادهای ) شهری از آثار هنری استان استفاده کنند .
وی اضافه کرد: خوشنویسی فضای فرهیختگی است و کسی که وارد این فضا می شود تاثیر این اثر فاخر در تمام کارهای او مشهود است.
وی اظهارکرد: قزوین با داشتن هنرمندان برجسته و سرشناس در این رشته در گذشته و زمان فعلی به شایستگی به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مطرح است و باید این جایگاه را به خوبی حفظ کرد.
زاهدی با بیان اینکه قزوین از دیرباز مهد پرورش بزرگان و هنرمندان بوده که هر کدام از آنان تاریخ هنر ایران را شکل داده‌اند، یادآور شد: قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران باید اثر گذارترباشد و باید سعی کنیم این هنر فاخر و اصیل ایرانی را زنده نگهداشته و به نسل های آینده منتقل کنیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه هنر خوشنویسی از دینی ترین و عرفانی ترین هنرهاست ، گفت: هنر خوشنویسی با عرفان آمیخته شده و با مظامین دینی و آیینی ارتباط تنگاتنگی دارد.
وی از خوشنویسی به عنوان اثر هنری زیبا که ناشی از روح لطیف هنرمند است یاد کرد و گفت: خوشنویسی یکی از هنرهایی است که در ارتقای سطح فرهنگی جامعه بسیار موثر است.
در این نشست هنرمندان خوشنویسی قزوین دیدگاههای خود را برای در زمینه هنر خوشنویسی ارایه کردند.
قزوین با داشتن هنرمندانی مطرح و سرشناس همچون میرعماد حسنی و عماد الکتاب در رشته خطاطی به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران معروف است.
برگزاری جشنواره های خوشنویسی با عنوان دوسالانه با معرفی و نمایش آثار مطرح خطاطان مطرح کشور در قزوین یکی از فعالیت های صورت گرفته در راستای معرفی این شهر به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران در یک دهه اخیر به شمار می رود.
7389/6012 خبرنگار : نسرین رحیمی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.