به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیژن لطفی روز شنبه افزود: در سال جاری حدود 200 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در 10 استخر 2 منظوره ذخیره آب کشاورزی در این شهرستان رها سازی شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون با توجه به مساعد شدن هوا از لحاظ دمایی و افزایش نسبی قیمت خرید ماهی از پرورش دهندگان، برداشت ماهیان سردآبی از نوع قزل آلای رنگین کمانی در شهرستان آبیک آغاز شده است.
لطفی اضافه کرد: عمده ترین فعالیت پرورش ماهی در سطح این شهرستان مربوط به استخرهای ذخیره آب کشاورزی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به اهمیت آبزیان در سبد غذایی شهروندان،گفت: استفاده از روش های نوین هوادهی، افزایش تراکم در واحد سطح، به کارگیری توصیه های کارشناسی توسط پرورش دهندگان و تعامل کارشناسان و آبزی پروران از جمله مهمترین عوامل تولید موفق ماهی قزل آلا در سال جاری در این شهرستان بوده است.
وی، بازار عرضه و فروش ماهی های پرورشی این استخرها را در سطح استان و بازارهای استان البرز و تهران ذکر کرد.
لطفی تصریح کرد: امسال یک دوره تخصصی تئوری و عملی پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی پیش از شروع فصل پرورش در این شهرستان برگزار شد که مورد استقبال پرورش دهندگان ماهی قرار گرفت که این مهم موجب توسعه پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شده است.
257 واحد پرورش و تولید ماهیان خوراکی در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.
6104*3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
برای آگاهی از آخرین خبرهای قزوین و گزیده اخبار ایران و جهان کانال ایرنا قزوین به نشانی https://t.me/irnaqazvinn و اینستاگرام ایرنا قزوین به نشانی https://www.instagram.com/irnaqazvinn را دنبال کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.