به گزارش ایرنا، حامد مانی فر روز چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی ساختمان های برتر قزوین که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،افزود: مدل سازی اطلاعات ساختمان افزایش ایمنی و تکمیل چرخه حیات طرح های ساختمانی اعم از آنالیز و محاسبات، جزییات اجرایی، بهره برداری و نگه داری، تجهیز و پشتیبانی را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه با استفاده از شیوه مدل سازی اطلاعات، تداخل ها و تزاحم های موجود در حوزه های ساخت و ساز به روش صحیح مدیریت می شوند و از بین می روند، اضافه کرد: با اجرای این روش می توان بسیاری از اغتشاش های فکری را که موجب تداخل در ساخت و ساز می شوند را به طور کامل از بین برد.
مانی فر ادامه داد: کاربرد این شیوه در آینده باید ما را به ایجاد یک زبان واحد برای صنعت ساختمان و کارآفرینی های جدید در این حوزه هدایت کند.
وی افزود: پیاده سازی این شیوه خالی از مشکلات نیست اما این موضوع نباید مانع از شروع کار در این حوزه شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:
دستگاه قضائی مرجع تظلم و دادخواهی مردم است
مدل سازی اطلاعات ساختمان فناوری برای نمایش دیجیتال خصوصیات ساختمان است و استفاده از آن به مدیر پروژه و ذینفعان در مراحل مختلف ساخت برای تصمیم گیری و پیشبرد بهتر کارها کمک می کند.

** لزوم خاتمه دادن به ساخت و ساز با شیوه های گذشته
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این آیین، رونق صنعت ساختمان را از مهم ترین دغدغه های مهندسان و صنایع فعال در این بخش خواند و گفت: امروز تمام افراد درگیر در این صنعت اعم از تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح ساختمانی و بنگاه های املاک به‌ عنوان عضوی از اعضای صنعت ساختمان به نوعی با این معضل مهم دست به گریبان هستند.
علی فرخزاد افزود: امروز دیگر نمی توان ساخت و ساز را به روش های گذشته ادامه داد و باید هم از لحاظ نحوه فروش، نوع ساخت، فناوری و ذائقه مردم شاهد تغییرهای اساسی باشیم.
وی بر بازنگری و تغییر نگاه در حوزه ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: یک سوم اقتصاد کشور در بخش صنعت ساختمان است و بدون توجه به پیش شرط های ساخت و ساز، رونق این بخش امکان پذیر نخواهد بود.
فرخزاد اضافه کرد: روش های ساخت و ساز در کشور با روش های چند دهه قبل تغییر چندانی نکرده و تغییرها شاید تنها به مواردی چون گذار از اسکلت فلزی به بتنی و برخی مسایل ظاهری خلاصه شده باشد.
وی در ادامه بر لزوم داشتن شناسنامه فنی ملکی برای ساختمان ها تاکید کرد و افزود: این شناسنامه هم اکنون در بخش اجرا، طراحی، تاسیسات برقی و مکانیکی اجرا می شود اما بر اساس آنچه ساخته شده به درستی اجرا نمی شود، از این رو در این زمینه نیز باید بازنگری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه خواستار ارایه نتایج تحلیلی از جشنواره ملی ساختمان های برتر برای کمک به رشد و پیشرفت صنعت ساختمان شد.
در بخشی از این مراسم از محسن خردمند و محمدرضا مرادی یوسف غنچه از مهندسان پیشکسوت قزوین تجلیل شد.
در این آیین همچنین یدالله لطفی شهردار سابق البرز،محمد پیری شهردار سابق اقبالیه، فرشاد محمدحسینی شهردار آبگرم و کیومرث فدایی فر مدیر شهرداری منطقه سه به عنوان شهرداران برتر در حوزه مربوط به امور ساختمان تجلیل شد.
آرش طاهریان رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان و علی آراسته مسئول دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در شهر محمدیه نیز به علت رعایت مقررات ملی ساختمان از دیگر افرادی بودند که در بخشی از آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی ساختمان های برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.