دکتر پیمان نامدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون 260 نیروی عملیاتی در سطح 37 پایگاه شهری، جاده ای، هوایی، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس به حادثه دیدگان در سطح استان خدمات رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در اورژانس قزوین با اضافه کار جبران می شود، اضافه کرد: به طور میانگین در هر شبانه روز 110نفر از کارکنان اورژانس 115 در شیفت هستند.
نامدار ادامه داد: برای اداره هر پایگاه حداقل نیاز به 9 نفر نیروی انسانی داریم که با توجه به تعداد پایگاه های فعلی 155نیروی انسانی کمبود داریم.
وی، همچنین کمبود پایگاه های اورژانس را نیز از دیگر محدودیت های اورژانس 115قزوین اعلام کرد و گفت: رایزنی های لازم از طریق رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای توسعه پایگاه های به جا مانده از برنامه های چهارم و پنجم توسعه در حال انجام است تا با ایجاد پایگاه های جدید در فاصله زمانی کمتری خدمات را به بیماران ارائه کنیم.
نامداری در ادامه درباره پد فرود اضطراری بالگرد اورژانس نیز گفت: وزارت بهداشت توان ایجاد پد فرود را ندارد و در خواست ما از مسئولان این است که امکانات و فضای لازم را برای نشستن اضطراری بالگرد تامین کنند.
وی ادامه داد: بالگرد باید در هر منطقه بحرانی امکان فرود داشته باشد اما برای ایمنی پرواز می توان حداقل در مناطق صعب العبوری چون الموت نقاطی را برای پد فرود شناسایی و ایجاد کرد.
نامدار خاطرنشان کرد: ما با کمک هوا نیروز مناطق مورد نظر را برای ایجاد پد فرود شناسایی کرده و در اختیار استانداری قرار داده ایم تا بتوانیم از نقاط ایمن برای کمک به نشستن بالگرد استفاده کنیم.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین گفت: در بین بیمارستان های استان نیز تنها بیمارستان ولایت است که پد فرود بالگرد دارد و البته در ساختمان الحاقی در حال احداث بیمارستان شهید رجایی نیز فضای مورد نیاز برای این موضوع پیش بینی شده است.
نامدار همچنین گفت: البته در حال حاضر نیز با توجه به موقعیت بیمارستان شهید رجایی به عنوان تنها مرکز ترومای استان رایزنی هایی با لشگر16زرهی درباره استفاده از پد فرود آنها برای انتقال بیماران و مصدومان در ساعت طلایی درمان به این بیمارستان در حال انجام است.
وی در پایان یادآور شد: بالگرد اورژانس115 قزوین از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده و در نیمه نخست سال جاری با انجام بیش از 50ماموریت حدود 60مصدوم را جا به جا کرده است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.