به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقی فرد افزود: در راستای اجرای سیاست های دولت در خرید تضمینی گندم از کشاورزان امسال 214 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری و در همین رابطه تاکنون بیش از یک هزار و 360 میلیارد ریال نیز به کشاورزان استان پرداخت شده است.
به گفته وی علاوه بر 214 هزار تن گندم سیلویی، امسال 10 هزار تن گندم بذری نیز از کشاورزان استان خریداری شده است.
متقی فرد در ادامه سیاست های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات راهبردی همچون گندم،جو و کلزا اشاره کرد و یادآور شد: جهاد کشاورزی با برنامه ریزی مناسب درصدد افزایش ضریب خود اتکایی در این دسته محصولات است.
وی اظهار داشت: برای رسیدن به ضریب خود اتکایی در محصولات استراتژیک باید عوامل کشت و تولید همچون کود، بذر و نهاده های کشاورزی به موقع تامین و توزیع شوند که این مهم سال های اخیر در قزوین به خوبی رعایت شده است.
متقی فرد با بیان اینکه در حوزه سلامت و امنیت غذا باید محصولات کشاورزی سالم تولید کنیم، تصریح کرد: تولید محصول سالم یکی از مهم‌ترین ماموریت های جهاد کشاورزی می باشد.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و با داشتن یک درصد از خاک ایران حدود پنج درصد محصولات این بخش را تولید می کند.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.