به گزارش ایرنا، علی فرخزاد شامگاه شنبه در نشست بخشداران و فرمانداران استان با استاندار قزوین افزود: توانمندی و ظرفیت های استان قزوین موجب شده است که بسیاری بخواهند با تغییر کاربری زمین ها و اراضی به سود و منفعت بسیاری دست یابند و باید در کارگروه های بررسی این مهم نسبت به این موضوع دقت داشت.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون نیز تقاضای زیادی برای تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغ های اطراف شهر های استان وجود دارد که باید آنها را به شکل مناسب پاسخ داد و ساماندهی کرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مهمترین مشکل استان، گفت: مهمترین مشکل قزوین به موضوع اشتغال بازمی‌گردد که تنها راه عملکردی زود بازده آن توجه به ظرفیت های بخش گردشگری است.
این مسئول ادامه داد: در گذشته به ظرفیت های صنعتی و کشاورزی استان توجه بسیار زیادی شده ولی به موضوع گردشگری کمتر توجه شده است.
وی ادامه داد: تعداد بالای طرح های نیمه تماممشکل بعدی استان هستند به طوری که برای تکمیل 600 پروژه کوچک و بزرگ نیمه تمام به 12 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
حبیبی از کمبود آب شرب به عنوان سومین معضل مهم استان یاد کرد و گفت: تامین آب شرب استان از سد طالقان که آب 15 شهر و 198 روستا را تامین می کند گام مهمی در این زمینه است که اکنون در مرحله مناقصه و انتقال خط لوله قرار دارد.
وی با اشاره به بزرگترین پروژه های زیرساختی استان گفت: بیمارستان 700 تختخوابی استان در سفر رئیس‌جمهوری اعتبار گرفت و تکمیل سد نهب و بالاخانلو، پروژه جاده های قزوین به کلاچای و قزوین رحیم آباد از دیگر پروژه‌های مهم استان قزوین هستند.
فرخزاد ادامه داد: همچنین گازرسانی به مناطق روستایی صعب العبور الموت شرقی و غربی و آوج و 2 خطه کردن راه آهن قزوین تهران و قزوین رشت از جمله مهمترین پروژه های در دست اجرای استان هستند.
وی همچنین به فرمانداران و بخشداران توصیه کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی از لایروبی کانال ها و مسیل ها غافل نشوند تا مشکلاتی را که در سال گذشته به وقوع پیوست را شاهد نبود.
این مسئول ادامه داد: انتخاب شهرداران هنوز بعد از چند ماه از پایان انتخابات شوراها به پایان نرسیده و هنوز پنج شهر استان شهردار ندارند که باید زودتر انتخاب شوند.
وی در پایان بر نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه در ایام ماه محرم وتوسط دهیاری ها تاکید کرد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.