دکتر پرویز پدیسار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 450دانشجو در مقاطع دکترای عمومی پزشکی و دندانپزشکی و همچنین مقطع کارشناسی رشته های علوم آزمایشگاهی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط، هوشبری، اتاق عمل، مدیریت خدمات بهداشتی، پرستری، مامایی و فوریت های پزشکی پذیرفته شده اند.
وی همچنین از پذیرش و ثبت نام 35 دانشجوی دستیاری پزشکی در هشت رشته تخصصی این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال جاری در هر کدام از رشته های تخصصی زنان و زایمان، روانپزشکی و بیماری های داخلی چهار دانشجو و در هر کدام از رشته های تخصصی بیماری های عفونی و گرمسیری و بیماری های قلب و عروق به تفکیک سه دانشجو پذیرفته شده اند.
پدیسار ادامه داد: پنج دانشجوی دستیاری پزشکی در رشته تخصصی جراحی عمومی و 6نفر نیز در هر کدام از رشته های تخصصی کودکان و بیهوشی از سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم اکنون دارای 152 دانشجو مشغول به تحصیل در مقطع دستیاری پزشکی در هشت رشته تخصصی پزشکی،شامل زنان و زایمان،روانپزشکی،بیماری های داخلی،بیماری های عفونی و گرمسیری،بیماری های قلب و عروق،کودکان،بیهوشی و جراحی عمومی است.
پدیسار در ادامه همچنین به پذیرش دانشجوی رشته پزشکی خواب کودکان در مقطع فلوشیپ اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال جاری برای دومین سال متوالی به عنوان تنها دانشگاه کشور در این رشته و مقطع دانشجو می پذیرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: آمار پذیرفته شدگان و زمان ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد نیز به زودی اعلام خواهد شد.
دانشگاه علوم پزشکی قزوین با پنج دانشکده پزشکی، پرستاری و مامایی،پیراپزشکی،دندانپزشکی و بهداشت دارای حدود سه هزار دانشجو،600 نفر در 35 رشته کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی پزشکی و دندانپزشکی،پنج مرکز تحقیقات بالینی،277 هیات علمی، 2 شرکت دانش بنیان ثبت شده و چهار مجله است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.