به گزارش ایرنا دکتر منوچهر مهرام روز سه شنبه در نشست با استاندار قزوین افزود: در طول سال های اخیر پیگیری های زیادی برای ساخت یک بیمارستان با تعرفه دولتی در این منطقه کم بضاعت شده اما با توجه به کمبود منابع دولتی امکان آن وجود نداشت بنابراین اخیرا با رایزنی با دفتر خیریه آیت الله خرازی در قم قرار شده ساخت، تجهیز و راه اندازی این بیمارستان با تعرفه ارزان دولتی توسط این دفتر در مهرگان و محمدیه اجرایی شود.
وی اضافه کرد:در همین راستا فردا چهارشنبه نشستی با نمایندگان این دفتر و مسئولان شهرستان البرز برگزار و هماهنگی های لازم جهت ساخت بیمارستان در زمینی که استانداری در اختیار قرار داده ، انجام خواهد شد.
مهرام ادامه داد:امیدواریم این بیمارستان در مدت سه سال آینده احداث و تکمیل شود تا بتوانیم به تعهدات خود در تامین نیازهای بهداشتی درمانی ساکنان منطقه محمدیه و مهرگان عمل کنیم.
وی در در خصوص پروژه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز گفت: در سه سال گذشته درهر 6 روز یک پروژه متوسط و بزرگ در استان اجرا شده و همین عامل موجب شد تا قزوین رتبه اول را از لحاظ پیشرفت پروژه های عمرانی در بین استان های کشور به دست آورد.
مهرام خاطرنشان کرد: در قالب تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و استانداری ها برای ساخت طرح های بهداشتی در مناطق محروم و روستایی 93پروژه به استان قزوین اختصاص یافت که تاکنون 53پروژه تکمیل شده، 40 طرح در حال تکمیل شدن و سه طرح نیز نیازمند اعتبارات از سوی استانداری است.
وی افزود:همچنین بر اساس نیازسنجی های جدید تعداد پروژه های بهداشتی استان باید به 159عدد برسد که امیدواریم با کمکهای ویژه استانداری و مجمع خیرین منابع مالی برای ساخت 60 پروژه دیگر تامین شود.
در حال حاضر 15بیمارستان دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی و خیریه ،90 مرکز جامع سلامت، 92 پایگاه بهداشتی و 277 خانه بهداشت روستایی در استان قزوین فعالیت می کنند.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.