به گزارش ایرنا، فرهاد رمضان روز سه شنبه در نشستی با معاون امور اقتصادی استاندار قزوین افزود : مشارکت های بنیاد برکت در پروژه های سرمایه گذاری در قالب سه مدل و هشت رشته گروه صنعتی است و این نهاد برای مشارکت در پروژه های استان قزوین آمادگی کامل دارد.
وی با بیان اینکه کارآفرینی از اهداف بنیاد برکت است ، اظهار کرد: استان قزوین به دلیل موقعیت استراتژیکی و ویژگی های خاص می تواند در ایجاد مهاجرت معکوس نخبگان موثر واقع شود .
در سفر اخیر مدیر عامل بنیاد برکت کشور به استان مقرر شد این بنیاد در حوزه های سرمایه گذاری استان به ویژه کشاورزی و صنعت تا یک هزار میلیارد ریال مشارکت داشته باشد که در این راستا چندین پروژه شناسایی و برای بنیاد برکت ارسال شد.
بنیاد برکت، مجموعه‌ای است تحت حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که در زمینه های توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، امور زیربنایی،مدرسه سازی، سلامت، خدمات بیمه ای و حمایتی در سراسر کشور فعالیت می کند و تاکنون حدود 15 باب مدرسه را در سطح استان قزوین به بهره برداری رسانده است.

**استان قزوین ظرفیت های لازم برای سرمایه گذاری مشارکتی را دارد
معاون اقتصادی استاندار نیز قزوین گفت: این استان ظرفیت های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری مشترک دارد و می توان با سرمایه گذاری بنیاد برکت در این حوزه ها وارد شد.
منوچهر حبیبی افزود: در سفر اخیر مدیر عامل بنیاد برکت کشور به استان مقرر شد این بنیاد در حوزه های کشاورزی و صنعت تا یک هزار میلیارد ریال مشارکت داشته باشد که در این راستا چندین پروژه شناسایی و برای بنیاد برکت ارسال شد.
وی اظهار کرد: در استان قزوین زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در پروژه های مشارکتی وجود دارد و در حوزه کشاورزی حاشیه رودخانه شاهرود بهترین موقعیت سرمایه گذاری در حوزه آبزی پروری است .
وی، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در پنج ماه ابتدای سال جاری با همکاری بانکها و موسسات مالی و اعتباری 293 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صادراتی استان در قالب 19 فقره با نرخ 11 ، 16 و 18 درصد پرداخت شده است.
معاون اقتصادی استاندار قزوین افزود : از این مقدار تسهیلات 110 میلیارد ریال با نرخ 11 درصد از محل صندوق توسعه ملی ، 183 میلیارد ریال با نرخ 16 و 18 درصد از محل منابع بانکی پرداخت شد .
به گفته حبیبی ، 725 میلیارد ریال تسهیلات متعلق به درخواست های متقاضیان در حال بررسی است که در صورت تکمیل مدارک و اطلاعات اعتباری قابل پرداخت خواهند بود .
معاون استاندار قزوین ادامه داد : در استان قزوین 182 واحد صادراتی شناسایی شده است که در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی استان فعال هستند .
6101/6012خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.