به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، علی محمد ذوالفقاری در آئین تجلیل از حامیان سادات استان قزوین افزود: این آمار همواره متغییر است چرا که تعدادی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد به سن 18 سالگی می رسند و از این چرخه خارج می شوند و یا ایتام جدیدی زیر پوشش قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه باید سن حامیان پایین بیاید،تاکید کرد: باید حامیان خود را جوان تر کنیم تا تعداد حامیان بیشتر شود و در این رابطه باید شاهد ترویج فرهنگ نیکوکاری در کشور باشیم.
این مسئول، توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی در جامعه و ساماندهی کمک های خیران در مسیر رفع محرومیت زدایی را از جمله برنامه های کمیته امداد برشمرد و افزود: این موضوع مانع از هدر رفتن منابع و مصرف صحیح آنها می شود.
ذوالفقاری با بیان اینکه حدود 25 درصد منابع این نهاد از مشارکت های مردمی و کمک های خیران تامین می شود،گفت: 10میلیون خیر از طریق صندوق صدقات، مشارکت در طرح زکات و اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین کمک های مردمی در قالب صدقات و سایر کمک ها از محل طرح اکرام،زکات،شبکه های نیکوکاری و طرح های مناسبتی شکل می گیرد،افزود: حوزه مشارکت های مردمی علاوه بر ساماندهی کمک های مردم، مسئولیت توسعه و ترویج فرهنگ انفاق،نیکوکاری و احسان بین آحاد جامعه را به عهده دارد.
ذوالفقاری تصریح کرد: کمیته امداد وظیفه معرفی ویژگی ها و نیازهای فرزندان ایتام و خانواده های محسنین و تنظیم این نیازها با امکانات یتیم را دارد که از طریق کمک حامیان رسیدگی می شوند.
وی با بیان اینکه هم اکنون از 10 میلیون نیکوکار که با کمیته امداد همکاری دارند، هشت میلیون خیر در حوزه پرداخت صدقات، یک میلیون خیر در حوزه اکرام ایتام و یک میلیون نفر نیز در حوزه پرداخت زکات و قربانی با کمیته امداد برای حل مشکل نیازمندان مشارکت دارند.
ذوالفقاری یادآور شد: امسال در ماه رمضان 320 هزار حامی جدید به طرح محسنین پیوستند.
ذوالفقاری اظهار کرد:باید تلاش کنیم که نیکوکاری به فرسایش سن مبتلا نشود و کودکان و نوجوانان و جوانان را به کارهای خیر و نیکوکاری عادت دهیم و در این راستا به آموزش های سازمان یافته از مدرسه تا دانشگاه نیاز داریم.
وی با بیان اینکه همچنین کمیته امداد امام(ره) درصدد است سهم خیرین در مجموعه اعتبارات این نهاد را افزایش دهد، افزود: این نهاد می خواهد مشارکت مردم را براساس توانایی های آنان و نیاز واقعی مددجو معنا کند.
ذوالفقاری در پایان افزود: سامانه اینترنتی جمع‌آوری کمک‌های کمیته امداد 24 ساعته آمادگی دریافت مبالغ را دارد و در بررسی‌های اخیر به این نکته رسیده‌ایم که بیشترین مبلغ واریزی به حساب کمیته امداد‌ در زمان نماز بوده که این نشان‌ می‌دهد خیران کمک خود را عبادت می‌دانند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.