روستای آتان از توابع بخش الموت شرقی شهرستان قزوین از جمله روستاهای هدف گردشگری استان قزوین می باشد که در سال 93 به شماره 31132 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمد علی حضرتی در بازدید از این روستای دارای بافت تاریخی افزود: در این پروژه که از اوایل تیرماه سال جاری آغاز شد، ساماندهی و احیای بخش هایی از بافت تاریخی روستای آتان با فعالیت‌های مرمتی اعم از بام‌سازی بناها شامل جمع‌آوری خاک و کاهگل روی بام، تهیه و اجرای سیمان لیسه‌ای به همراه اصلاح شیب‌بندی بام و تهیه و اجرای ایزوگام درجه یک به متراژ یک هزار و 600 متر مربع با استفاده از منابع ملی سازمان میراث فرهنگی انجام شد.
وی اظهار کرد: روستای تاریخی آتان واقع در بخش الموت شرقی از زیباترین روستاهای پلکانی کشور به شمار می رود که به دلیل برخورداری از بافت تاریخی ارزشمند و چشم اندازی زیبا که ترکیبی از معماری بومی و سنتی در کنار عناصر طبیعی است، به عنوان یکی از مهم ترین قطب‌های گردشگری استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در طول سال به ویژه تعطیلات تابستان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور، این روستای خوش آب و هوای کوهستانی را برای سفر انتخاب می‌کنند.
روستای آتان از توابع بخش الموت شرقی شهرستان قزوین از جمله روستاهای هدف گردشگری استان قزوین می باشد که در سال 93 به شماره 31132 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وجود چشم اندازهای زیبای طبیعی در کنار معماری سنتی و بومی و نیز بناهای امامزاده عبدالله و قدمگاه که معماری آن از طبیعت بهره گرفته و مورد توجه مردم روستا و روستاهای همجوار است از ظرفیت های فرهنگی و گردشگری این نقطه به شمار می‌رود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.