به گزارش دوشنبه شب ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی در پنجمین روز از هفته دولت که برای افتتاح 998 واحد مسکن مهر به قزوین سفر کرده بود در جمع خبرنگاران افزود: از 2 میلیون و 200هزار واحد مسکن مهر کشور تاکنون عملیات ساخت یک میلیون و 960 هزار واحد به پایان رسیده و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.
وی، تعداد پرونده های مسکن مهر در محاکم قضائی کشور را 36 هزار واحد برشمرد و ادامه داد: از این تعداد رای 14 هزار واحد قطعی و مابقی نیز تا سال آینده بسته خواهد شد.
به گفته این مسئول، با مساعدت ریاست جمهوری و رئیس قوه قضائیه، پرونده های مسکن مهر در محاکم دادگستری در اولویت قرار داده شده و شاهد روند مناسب رسیدگی به آنها هستیم.
مهرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود، تعداد واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی در کشور را 80 هزار واحد اعلام کرد و افزود: براساس مصوبه دولت تمامی محدودیت های گذشته در خصوص دریافت مسکن مهر از متقاضیان برداشته شده و برای واگذاری آماده هستند.
وی با اشاره به اینکه مجموعه هایی که مسکن مهر در آنها بنا شده دارای مشکلاتی هم هستند،گفت: به عنوان مثال در حال حاضر 2هزار و 500 واحد آموزشی در این مجموعه ها مورد نیاز است، البته کار اجرایی 500 باب مدرسه را نیز آغاز کرده ایم که 340 باب آن تاکنون به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
به گفته وی، با تاکید ریاست جمهوری مبنی بر پایان بخشیدن به پرونده مسکن مهر در کشور و اقدام های اساسی و قاطع معاون اول رئیس جمهوری تاکنون اعتبارات مناسبی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز برای تسریع بخشیدن در ساخت و ساز مسکن مهر، سال گذشته با دریافت مجوز از سوی دولت 7 هزار میلیارد ریال از اراضی خود را به فروش رسانده و یا به صورت تهاتر در حوزه مسکن مهر هزینه کرد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، قزوین را یکی از استان های موفق در بخش احداث و واگذاری به موقع مسکن مهر در کشور دانست و افزود: خوشبختانه از 50 هزار واحد مسکن مهر این استان تاکنون حدود 45 هزار واحد آن به پایان رسیده و 4 هزار و 800 واحد دیگر آن نیز تا پایان امسال به متقاضیان واگذار می شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، بعدازظهر دوشنبه در سفر خود به قزوین با حضور در ناحیه شهری مهرگان 998 واحد مسکن مهر را مورد بهره برداری قرار داد.
احمد اصغری مهرآبادی عصر امروز با حضور در استانداری قزوین در جلسه شورای مسکن استان شرکت می کند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.