به گزارش ایرنا،حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: این 2 شهید، اسوه و الگوی تقوا، معرفت دینی، عزت اسلامی و سیاست قرآنی بودند و باید مسئولان با الگوگیری از آنان برای تعظیم شعائر الهی همت کنند.
وی ادامه داد: همه مسئولان نظام باید با الگو قرار دادن شهیدان باهنر و رجایی، خدمت به مردم را سرلوحه کارها قرار دهند و از فرصت خدمت، نهایت بهره را برده و برای حل مشکلات مردم اقدام نمایند.
امام جمعه قزوین با اشاره به جایگاه دولت در اداره امور میهن اسلامی،تاکید کرد: دولت باید تمام اراده‌اش را برای تعظیم شعائر الهی و تحقق اراده خداوند به کار گیرد و با قدرت در مقابل اراده مستکبران بسیج شود.
حجت الاسلام عابدینی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه اراده یکی از مباحث مهم قرآنی است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در موضوع اراده موهبت‌های زیادی را قرار داده است که اگر این بحث قرآنی در جامعه رواج پیدا کند، شاهد تحول زیادی در بخش‌های مختلف جامعه خواهیم بود.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه شخصیت انسان مرکب از عقل و اراده است،گفت: عقل انسان مباحث را درک می‌کند و اراده درک عقل را به اجرا در می‌آورد و قرآن به موضوع عقل و اراده که تشکیل دهنده شخصیت انسان می باشد، به صورت جدی پرداخته است.
وی در ادامه اظهار کرد: خداوند می‌فرماید برخی با نگاه به رستاخیز تلاش می‌کنند اراده‌ هایشان را با اراده الهی هماهنگ کنند اما برخی دیگر توجه‌ای به موضوع آخرت و روز رستاخیز ندارند.
امام جمعه قزوین در پایان گفت: آن‌هایی که در میدان اراده الهی فعالیت می‌کنند و اراده خود را در تعظیم شعائر الهی و ارزش‌های دینی قرار داده‌اند، سلامت قلب و تقوای باطن دارند و نباید فراموش کردند خداوند برای کسانی که ناهنجاری‌ها را در جامعه رواج می‌دهند، در دنیا و آخرت عذاب دردناکی در نظر گرفته است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.