علی خانجانیان روز یکشبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براین اساس، ادارات کل راه و شهرسازی استان ها با تامین زمین رایگان و در اختیار قراردادن آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سپس این نهاد با کمک آورده متقاضیان، تسهیلات بانکی و بهره گیری از حساب 100 امام اقدام به ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه می کند.
وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این راستا زمین مورد نیاز برای احداث 63 واحد را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان داده که فعلا با رفع نواقص و مشکلات توانستیم تنها 21 واحد اقدام به ساخت و ساز کنیم.
به گفته وی، در حال حاضر روند پیشرفت فیزیکی 21 واحد یاد شده در مرحله فوندانسیون قرار دارد و تلاش می شود تا پایان سال این واحدها به متقاضیان واگذار شوند.
خانجانیان با اشاره به اینکه اقشار کم درآمد در واقع نیازمندان جامعه نیستند،یادآور شد: اقشار کم درآمد توانایی پرداخت تاحدودی اقساط تسهیلات را دارند و می توانند بخشی از آورده ساخت مسکن را نیز تامین کنند و در این راستا، بنیاد مسکن با کمک بهزیستی و کمیته امداد و نیز از طریق آگهی متقاضیان این بخش ها را شناسایی می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای تفاهم نامه استانداری قزوین با کمیته امداد امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: بر اساس تفاهم نامه های به عمل آمده مبنی بر احداث مسکن در مناطق مختلف استان، بنیاد مسکن مکلف به تامین زمین و ساخت خانه با تامین اعتبار از سوی تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض کمیته امداد، خیران و حساب 100 امام شده است.
وی در پایان گفت: در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین عملیات ساخت 14 واحد را در شهرستان آوج و 15 واحد نیز در روستای قلات از توابع شهرستان تاکستان آغاز کرده است.
استان قزوین دارای 85 هزار واحد مسکن روستایی است که 59 هزار واحد آن مقاوم سازی شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.