هادی طاهرخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با هدف معرفی و نمایش آداب و رسوم و آیین ‌های ویژه اقوام ایرانی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در کنار این جشنواره با هدف معرفی توانمندی ‌های صنایع دستی اقوام ایران زمین، نمایشگاه صنایع ‌دستی،سوغات و هدایا با حضور 110 مشارکت کننده در فضایی به مساحت سه هزار و 600مترمربع برگزار خواهد شد.
طاهرخانی ضمن اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره و نمایشگاه تصریح کرد: این جشنواره و نمایشگاه با هدف ایجاد فضایی مناسب به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با سوغات و هدایای استان‌های دیگر،معرفی توانمندی های مناطق مختلف کشور در زمینه صنایع دستی و آشنایی بازدیدکنندگان با فرهنگ آداب و سنن مناطق استان های مشارکت کننده برگزار می شود.
وی یادآور شد: همچنین های موسیقی سنتی قوم های مختلف کشور، موسیقی محلی، نمایش‌های آیینی اقوام به همراه برنامه های زنده و شاد نیز در مدت برگزاری این جشنواره و نمایشگاه به اجرا در خواهد آمد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین افزود: نمایشگاه سوغات و هدایا در مدت برگزاری از ساعت 17 تا 23 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمنی(ره)،جنب صدا و سیما جهت بازدید عموم و همشهریان دایر خواهد بود.
9 شهریور ماه همزمان با انتخاب قزوین به پایتختی در دوران صفوی به عنوان روز قزوین نام گذاری شده است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.