به گزارش ایرنا، محسن سعیدی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نیروگاه شهید رجایی قزوین افزود: مطالعات انجام شده در خصوص میزان کاهش و یا افزایش بارش ها تنها مربوط به آلایندگی موجود در شهرها بوده تا جایی که برخی تحقیق ها نشان داده که ذرات معلق در آلاینده های شهری حتی باعث افزایش بارندگی ها نیز می شود.
وی در ادامه صنعت برق را عامل مهم توسعه کشورها دانست و یادآور شد: با این وجود اینکه بستر توسعه بسیاری از صنایع بزرگ و مهم مانند پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و صنایع بزرگ فولاد، برق است به نظر می رسد میزان آلایندگی های این واحدها بیش از واحدهای نیروگاهی برق باشد.
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به طور طبیعی الکتریسیته از روش های مختلف مانند خورشید، باد، گرما و نیز سوخت های فسیلی، انرژی های برق آبی و هسته ای ایجاد می شود و در کشور ما نیز با توجه به منابع موجود در آن، به طور سنتی فرآیند تولید برق توسط سوخت های فسیلی بوده است.
سعیدی با اشاره به اینکه در بخش سوخت های فسیلی سه واحد نیروگاه گازی، حرارتی و سیکل ترکیبی داریم که همه اینها با فناوری های متفاوت و راندمان های مختلفی همراه هستند،افزود: نیروگاه شهید رجایی قزوین با سوخت سیکل ترکیبی خود، گاز را به عنوان سوخت نخست و مازوت و گازوئیل را نیز به عنوان سوخت های جانشین در نظر دارد.
به گفته وی، در سال های گذشته اقدام های خوبی در زمینه زیست محیطی در نیروگاه شهید رجایی صورت پذیرفته که گاز سوز کردن این نیروگاه نمونه بارز این موضوع بوده است.
نیروگاه 2 هزار و 40 مگاواتی سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین با تولید سالانه 12 هزار مگاوات برق در 30 کیلومتری شرق قزوین و در حاشیه آزادراه و جاده قدیم قزوین-کرج واقع شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.