به گزارش روز شنبه ایرنا،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این آئین بر نگه داشتن قدر و منزلت امامزادگان تاکید کرد و گفت: ما باید در جهت تکریم و معرفی بیشتر این اماکن مذهبی به مردم تلاش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی افزود: امامزاده های هر شهر مایه خیر و برکت و عزت آن شهر محسوب می شوند چرا که در تقویت فضای فرهنگی و دینی آن منطقه تاثیر مهمی داشته و باید با ارائه برنامه های متنوع فرهنگی در سطح امامزاده ها جوانان را به این مکان های مقدس بیشتر جذب کنیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون ایمان و اعتقاد مردم و وجود ولایت فقیه است و ما باید پاسدار این نعمت های الهی باشیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز در ادامه گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از دغدغه های مهم رهبری است و تمام سعی ما بر این است که این مکان های مقدس را در جهت تقویت معنویت در بین مردم به ویژه نسل جوان تکریم داریم.
حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: مردمان قزوین از گذشته پیرو خاص اهل بیت (ع) بوده اند و این شهر از گذشته های دور مرکز نشر مذهب شیعه به شمار می رفته و به همین لحاظ مامن و پناه امامزادگان متعدد و اولاد مطهر حضرت زهرا (س ) بوده است.
وی در پایان افزود: وجود تعداد زیادی امامزاده و بقاع متبرکه در استان نشان دهنده این است که اهالی این دیار از دیرباز محبت اهل بیت و اولاد علی (ع) و فاطمه (س) را داشته اند.
استان قزوین دارای 254 امامزاده، 20 بقعه متبرکه، یک بقعه انبیاء و چهار مقبره است.
امامزاده حسین (ع)، امامزاده اسماعیل امامزادگان علی (ع)، یعقوب (ع)، محمد حنفیه، سلطان سید محمد، اباذر، آمنه خاتون (س)، حلیمه خاتون (س)، زبیده خاتون (س)، بی بی شهربانو (س)، چهار انبیاء و امامزاده علی اصغر(ع) از جمله بقاع متبرکه و امامزاده های شاخص استان قزوین هستند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.