علی خانجانیان روز پنجشبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به موجب تفاهم نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مناطقی از استان برای احداث مسکن اقشار متوسط و کم درآمد جامعه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: به موجب این تفاهم نامه که حدود سه هفته پیش به امضای مسئولان 2دستگاه رسیده، 87 قطعه زمین برای احداث حدود 400واحد در شهر اقبالیه، 59 قطعه زمین جهت احداث حدود 200 واحد در قزوین و 67 قطعه زمین برای احداث 200 واحد در ناحیه شهری چوبیندر در نظر گرفته شده است.
خانجانیان اضافه کرد: برای این منظور و در گام نخست با توجه به اینکه هیچ ساخت و سازی در بخش مسکن مهر شهر اقبالیه صورت نگرفته بود و در عین حال نیز متقاضیان زیادی برای دریافت واحدهای مسکونی از این شهر داشتیم، قرار شد مرحله نخست احداث مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد به این شهر که از شهرهای پیرامونی و اقماری قزوین نیز به حساب می آید، اختصاص یابد.
معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن استان قزوین با اشاره به اینکه تفاهم نامه منعقد شده با اداره اوقاف نقطه عطفی برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه در سطح استان است،افزود: مرحله نخست طرح یاد شده در دست مطالعه قرار دارد و امیدواریم از هفته آینده نیز کار دریافت پروانه و اخذ مجوزهای لازم برای احداث این واحدها آغاز شود.
به گفته وی، براساس برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی از اواسط پاییز امسال در شهر اقبالیه آغاز خواهد شد.
خانجانیان اضافه کرد: برای این منظور تسهیلات ارزان قیمت برای این واحدها به منظور پشتیبانی اقشار متوسط و کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در نظر گرفته شده است.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه استان نظر مساعدی در خصوص احداث مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه دارند، پیشنهاد شده این توافق برای سایر شهرستان ها و مناطق استان نیز به عمل آید.
شهر اقبالیه از توابع بخش مرکزی شهرستان قزوین از شهرهای اطراف مرکز استان است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.