محمد علی رشوندی نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان واحد دامی غیر مجاز در طی پنج فقره چرای غیر مجاز در مراتع استان همزمان با فصل چرا و ورود دام به مراتع شناسایی و با حکم قضایی از مراتع خارج شدند.
وی اظهار داشت: با توجه به ویژگی های خاص و منحصر بفرد مراتع استان، عملیات کنترل دام تا پایان فصل چرا به طور مستمر با حضور گروههایی متشکل از عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی،مجریان طرح،بهره برداران،همیاران طبیعت و کارشناسان امور مراتع در سطح این مراتع اجرا خواهد شد و با متخلفان بر اساس قوانین و مقررات برخورد قانونی بعمل می آید.
وی با اشاره به اینکه مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از فغالیت های حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع درعرصه های مرتعی مطرح است، به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بهره برداری مورد پایش قرار گرفته و ظرفیت چرا براساس طرح های مرتعداری کنترل می شود که این اقدام ها تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب این منابع ارزشمند را به همراه دارد.
رشوندی نجقی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، فصل چرای دام در استان از خرداد ماه آغاز شده و تا نیمه شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.
وی در پایان از عموم بهره برداران و دامداران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراتع مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
استان قزوین دارای 853 هزار و 485 هکتار مرتع است که ظرفیت چرای دام مجاز در این مراتع 627 هزار و 925 واحد دامی است.
7390*3013
خبرنگار:گیتی سیمیاری**انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.