به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، رضا گروسی روز سه شنبه در نشست بررسی راهکارهای اجرایی مدیریت کود اظهار کرد: پسماندهای کشاورزی برای افزایش کیفیت و راندمان تولید در بخش های کشاورزی به کار گرفته می شود و کود مرغی نیز به عنوان یکی از کودهای مهم در این چرخه باید به درستی ساماندهی و مدیریت شود.
وی اظهار کرد: آلودگی چرخه زیستی یکی از مهم ترین عوامل وجود پسماندها در محیط است و رهاسازی غیر اصولی و غیر بهداشتی این پسماندها در مراکز صنعتی،تولیدی و بومی می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای محیط زیست و سلامتی انسان ها ایجاد کند.
گروسی با اشاره به اهمیت و ضرورت مدیریت و ساماندهی پسماندهای کشاورزی، گفت: البته موانع ساختاری برای اجرای این گونه طرح ها در سر راه وجود دارد که به تازگی دستورالعمل هایی نیز برای رفع این موانع تنظیم شده است.
وی یاد آور شد: برای اجرای طرح های مربوط به پسماند کشاورزی و کود مرغی در استان می توان بر اساس چارچوب اقتصاد مقاومتی این طرح ها را عملیاتی کرد تا قزوین با استفاده از این ایده های نو و جذب سرمایه گذار به عنوان پایلوتی در این خصوص در کشور مطرح شود.
سرپرست اداره کل امور شهری و روستایی استانداری قزوین با بیان اینکه در پسماند شهری به دلیل اینکه سامانه مدیریت از بخش خصوصی گرفته شد، مشکلات دو چندان شده است، افزود: برون سپاری خدمات به بخش خصوصی در ساماندهی طرح های پسماند کشاورزی و کود مرغی موثر است و در این راستا مسئولان می توانند سیاست های خود را به شرکت خصوصی مجری طرح ابلاغ و بر روند اجرای آن نظارت داشته باشند.
گروسی اضافه کرد: در این راستا می توان تفاهم نامه ای را با شرکت مجری در زمینه ساماندهی کود مرغی در استان منعقد کرد و بدون از دست دادن فرصت، مرحله به مرحله پیش رفت.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم های مناسب بتوان گام های موثری در راستای اجرای مدیریت پسماند کشاورزی در استان برداشت.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.