به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر،افزود:
بازآفرینی و باز زنده سازی محلات و بافت های تاریخی و ناکارآمد شهری از مناسب ترین راهکارها برای بهبود کیفیت زندگی در مناطق یاد شده است.
دبیر ستاد بازآفرینی محلات شهری استان قزوین اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به مصوبات ستاد بازآفرینی استان، تفاهم نامه ای میان اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین منعقد شد که بر اساس آن طراحی و اجرای 2 طرح بازآفرینی در محلات هدف شهر قزوین در دستور کار قرار گرفته است.
حق لطفی ادامه داد: یکی از این طرح ها، احداث پارک محله در زمینی به مساحت 2 هزار و 850 متر مربع در بافت فرسوده محله هادی آباد است که با 2 میلیارد ریال اعتبار به اجرا گذاشته خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: طرح دیگر شامل بهسازی معابر محله ای لالوآباد با یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار شامل خاک برداری، تصحیح، زیرسازی و جدول کشی معابر و خیابان ها است.
به گفته وی، بودجه و اعتبار طرح های یاد شده از محل موافقت نامه ساماندهی حاشیه شهرها از طریق شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.
حق لطفی در پایان افزود: این تفاهم نامه در راستای اجرای دستور کار 21 محلی قزوین با هدف بازآفرینی محلات ناکارآمد و نیز بافت های ارزشمند و تاریخی قزوین بین اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری قزوین به امضا رسیده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.