به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی عصر شنبه در نشست مشترک با انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در شرکت بهداشتی فیروز قزوین واقع در شهر صنعتی البرز افزود: 500 فرد دارای معلولیت در 2 شیفت کاری در این واحد تولیدی فعال هستند که 92 درصد از کل نیروهای فیروز را تشکیل می‌دهند.
وی همچنین گفت: در حال حاضر 200 فرد دارای معلولیت نیز در حال آموزش برای احراز مشاغل مرتبط با مارکتینگ هستند و به زودی در مجموعه های مربوط به این واحد تولیدی مشغول به کار خواهند شد.
این فعال حقوق معلولان کشور همچنین گفت: پیام گروه بهداشتی فیروز به دنیای صنعت این است که در شرایط نامطلوب اقتصادی و با نیروهای دارای معلولیت نیز می‌توان کارآفرینی کرد و موفق بود.
موسوی اظهار کرد: شرکت فیروز امروز به عنوان مدلی برای ایجاد شغل معلولان در دنیا شناخته می شود.
وی ادامه داد: برای جامعه ما جای افتخار دارد که کانون توانا و شرکت فیروز در سال جاری 2 بار به‌عنوان مدلینگ کارآفرینی معلولان در سطح دنیا انتخاب شده‌ اند.
دبیر مجامع هم‌اندیشی تشکل‌های معلولان کشور همچنین گفت: با اینکه برای معلولان اشتغالزایی کرده و 15 درصد بیشتر از تعریف اداره کار به آنها مزایا پرداخت می‌کنیم با این‌حال از این‌که این قشر در واحد ما با داشتن محدودیت های جسمی هشت ساعت کار می‌کنند از آنها شرمنده‌ هستیم.
بنیانگذار کانون معلولان توانا خاطرنشان کرد: ساخت اتاق برای استراحت میان کار معلولان شدید و برخورداری از خدمات درمانی مانند فیزیوتراپی و همچنین بهره‌مندی از آموزش از خدماتی است که به زودی به کارکنان معلول خود ارائه خواهیم کرد.
به گفته موسوی، در شرایط نامطلوب اقتصادی که اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی را به‌گونه‌ای تضعیف کرده که در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز دچار مشکل هستند، شرکت فیروز به برکت حضور نیروهای معلول که دارای محدودیت های جسمی بوده اما دل های پاک و بزرگی دارند، نه تنها به تولید بیشتر می‌پردازد بلکه فعالیت آن با رشد و توسعه نیز همراه است.
مشاور عالی سازمان ملل در زمینه معلولان ایران همچنین گفت: شرکت ما نه به روش سرمایه‌داری سودجویانه و تمامیت‌خواه بلکه به روش سرمایه‌داری الهی و با رویکرد اجتماعی فعالیت می‌کند و به همین دلیل نیز به کمک خداوند تا به امروز به عنوان مجموعه ای موفق مطرح بوده ایم.
رئیس هیات مدیره کانون توانا در پایان گفت: در واحد تولیدی ما به‌ منظور حمایت از اشتغال معلولان از اتوماسیون استقبال نمی کنیم و اغلب کارها در این واحد تولیدی به ‌صورت دستی انجام می‌شود و این در حالی ‌است که از برکت رویکرد انسانی این مجموعه همواره مسیر رشد را در پیش گرفته ایم.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.