به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز شنبه در سفر یک روزه به استان قزوین که به منظور حضور در آیین بهره برداری از 56 پروژه بهزیستی صورت گرفته است، در نشست شورای اداری مدیران استان افزود: برخی مدعی هستند رای مردم در انتخاب رئیس جمهوری دوازدهم سلبی بود اما من با اطمینان اعلام می کنم ٩٠ درصد این رای ایجابی بود و مردم خواهان تداوم برنامه های دولت تدبیر و امید بودند.
وی اظهار داشت: خصلت اصلی این دولت، کار کارشناسی است و این موضوع مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

** منابع زیادی در حوزه رفاه اجتماعی تخصیص یافت
ربیعی افزود: در حوزه رفاه اجتماعی منابع زیادی تخصیص یافته و منابعی به شکل یارانه به مردم داده شده ، اما فقر در جامعه محو نشده است.
ربیعی با بیان اینکه نباید حتی برای ریالی تصمیم گیری غلط شود، گفت: منابع دولت آنقدر نیست که برای آن تصمیم نادرست صورت گیرد.

** ویژگی مهم دولت یازدهم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ویژگی مهم دیگر دولت یازدهم را اجماع و حضور همگان در دولت خواند و گفت: اکنون با مسایل پیچیده ای در ابعاد منطقه ای مواجه هستیم و باید بتوانیم از حقوق مردم ایران در سطح بین المللی حمایت کنیم.
به اعتقاد ربیعی، دولت با مسایل پیچیده ای نظیر بیکاری مواجه است، وضعیت کنونی شایسته مردم نیست و باید در شاخص ها بهبود یابیم، در کاهش فقر باید به شاخص های درست برسیم و میانگین نرخ رشد اقتصادی افزایش یابد.

** قزوین و کانون های مدنی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قزوین همواره سابقه طولانی در ایجاد کانون های مدنی داشته است، گفت: این نهادهای مدنی مذهبی و نیمه مذهبی در دوران مشروطیت هم در این استان فعال بوده اند.
ربیعی تاکید کرد: دیگر نظریه ای که برای یک درصد رشد، نیاز به ٧٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم، پایان یافته است.
وی با بیان اینکه باید سرمایه گذاری خارجی را به کشور بیاوریم، افزود: استان قزوین سال گذشته ٤٠١ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی داشته که می تواند بیش از این هم جذب کند.
ربیعی با بیان اینکه در سال های آینده نیاز به رشد با کیفیت داریم، افزود: اکنون ایجاد شغل گرانتر شده است و در برخی صنایع سه تا ١٢ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ایجاد شغل نیاز داریم.
ربیعی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در آغاز کار با مشکلات متعددی مواجه بود، افزود: ریزش نیرو یکی از این مشکلات و پنجره جمعیتی مشکل دیگر بود، یعنی متولدان دهه 1360 که دهه 1380 وارد دانشگاه ها شده بودند، در مدت چهار سال گذشته وارد بازار کار شدند و نیاز به داشتن شغل افزایش یافت.
وی افزود: منبع یک میلیارد و 500 میلیون دلاری که برای ایجاد مشاغل خرد درنظر گرفته شده به همراه دیگر منابع بانکی می تواند با بهره ٩ درصد در اختیار افرادی که می خواهند مشاغل خرد ایجاد کنند، قرار داده شود.
ربیعی افزود: استان قزوین می تواند سهم قابل توجهی از این منابع را برای ایجاد مشاغل به خود اختصاص دهد.

** 2 برنامه دولت دوازدهم
ربیعی 2برنامه مهم دولت دوازدهم را محو فقر و بیکاری عنوان کرد و گفت: گروهی قابلیت توانمندسازی ندارند که می خواهیم درآمد آنها را افزایش دهیم. این کار در دولت یازدهم هم انجام شد.
وی ادامه داد :برخی را می توانیم توانمند کنیم تا بتوانند دو تا سه روز در هفته کار کنند و برخی افراد نیز با توانمند سازی وارد عرصه کار و تولید شوند.
وی تاکید کرد: رفع فقر مطلق از برنامه های دولت دوازدهم است.

**توازن شهرستانی را دنبال کنیم
ربیعی از مسئولان استانی خواست در امر توسعه توازن شهرستانی را دنبال کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برخی از مشکلات در حوزه قراردادهای کار گفت: تازمانی که عرضه و تقاضای کار متوازن نباشند، همواره با مشکلات بازار کار مواجه هستیم.
وی افزود: به جرات می گویم که من وزیر بیکاران هم هستم، در حالی که همواره حمایت از تولیدکنندگان را در دستور کار خود دارم.
1070* 3013
خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.