محسن اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر میزان مساحت محدوده 24 شهر استان به غیر از شهر سیردان مرکز بخش طارم سفلی، 14 هزار و 395 هکتار و میزان مساحت حریم شهرهای آن نیز 88 هزار و 595 هکتار است.
وی، نسبت وسعت محدوده به حریم شهرها براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را سه تا پنج برابر دانست و یادآور شد: هم اکنون این میزان در استان قزوین 5.1 برابر است.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعاریف محدوده و حریم شهرها،گفت: محدوده شهر عبارت است از حد کالبدی موجود شهر و توسعه آتی آن در دوره طرح جامع که تا تهیه طرح یاد شده در طرح هادی شهر، ضوابط و مقررات شهرسازی در آن لازم الاجرا خواهد بود.
وی اضافه کرد: حریم شهر نیز عبارت است قسمتی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر که نظارت و کنترل شهرداری در آن ضرورت داشته و از مرز تقسیمات کشوری، شهرستان و بخش مربوط تجاوز نمی کند.
مدیرشهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: در حال حاضر شهرهای استان دارای 40 طرح تصویب شده از جمله طرح های جامع، تفصیلی، جامع ناحیه ای، مجموعه شهری و DBS (استراتژی توسعه شهری) هستند.
استان قزوین دارای 25 شهر است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.