احمد هجرانفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه استاندارد مصرف آب در کشور به ازای هر نفر در طول شبانه روز 150 لیتر می باشد و این در حالی است که در قزوین این رقم به 180 لیتر می رسد.
وی با تاکید بر اینکه حل بحران آب در گرو بهبود مدیریت مصرف می باشد، خاطر نشان کرد: مدیریت مصرف صحیح آب نیازمند مشارکت همگانی است که این مهم نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است.
هجرانفر اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع آب محدود و استحصال و بهره برداری از آن زمان بر و هزینه بر است مدیریت مصرف آب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی، قیمت تمام شده یک متر مکعب آب شامل تامین،انتقال و توزیع در قزوین را معادل 10هزار ریال دانست که تنها یک سوم آن را مشترکین پرداخت می کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ادامه داد: با وجود کارکرد 24ساعته چاه ها و بهره برداری از آن در حال حاضر 25 درصد کمبود آب در شرایط پیک مصرف و ایام گرم سال است که با رعایت مصرف بهینه و اجرای طرح های آبرسانی مرتفع خواهد شد.
هجرانفر اضافه کرد: به علت خشکسالی و کاهش آبدهی چاه ها و افزایش تقاضای مصرف در شهر قزوین همچنان با کمبود آب مواجه هستیم و این در حالی است که از محل سفر هیات دولت به استان قزوین طرح آبرسانی از شرق قزوین بعد از هفت سال انتظار توسط شرکت آب و فاضلاب در مرحله اجرا است.
به گفته وی این طرح با به مدار آمدن 26حلقه چاه از این منطقه و اجرای خط انتقال به طول 16کیلومتر و نیز ساخت و تجهیز ایستگاه پمپاژ تا پایان سال عملیاتی شده و وارد مدار بهره برداری خواهد شد و کمبود آب شرب قزوین نیز برای یک دوره پنج ساله مرتفع می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش شدید دما مردم باید صرفه جویی و مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار داده تا با کاهش فشار و قطعی آب مواجه نشویم .
هجرانفر در پایان افزود: به منظور فرهنگ سازی در خصوص کاهش مصرف مشترکینی که بیشتر از 20 متر مکعب در ماه مصرف کنند و در طی 2 دوره این وضعیت استمرار داشته باشد، توسط قبوض آب برای آنها اخطار صادر خواهد شد و همزمان نیز تراکت روشهای مصرف بهینه همراه با برگه اخطار در منازل به مشترکین داده می شود.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.