به گزارش ایرنا،فریدون همتی روز سه شنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: استان قزوین در بخش ساخت و ساز و مصالح ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی، خشکبار، انگور و کشمش و همچنین در حوزه گردشگری از ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار می شود و در این بخش ها آماده همکاری متقابل با کشورهایی چون فیلیپین است.
وی اضافه کرد: به منظور ایجاد اشتغال و رونق تولید باید خود را برای ورود به بازارهای جهانی و بین المللی آماده کنیم و صادرات کالاهای غیرنفتی خود را افزایش دهیم.
استاندار قزوین ادامه داد: امروزه کشورهای پیشرفته در دنیای مدرن از طریق صادرات و جذب سرمایه گذاری امنیت خود را دنبال می کنند چرا که توسعه روابط اقتصادی و حضور سرمایه گذاران نقش بسیار مهمی در حفظ منافع و امنیت کشورها ایفا می کند.
وی افزود:با تحقق برجام بسیاری از مشکلات پیش روی صادرات مرتفع شده است و باید از این فرصت در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی و ورود به بازارهای بین المللی استفاده کنیم.
همتی اضافه کرد:امیدواریم با توسعه روابط با کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای بتوانیم جهش خوبی در صادرات استان و کشور ایجاد کرده و در بخش واردات نیز به جای کالاهای مصرفی، دانش، فناوری و سرمایه وارد سازیم.
وی در بخش دیگری صحبت های خود افزایش صادرات کالا به خارج از کشور را به عنوان یکی از اولویت های اقتصادی استان قزوین نام برد و گفت: پارسال 675 میلیون دلار صادرات از استان به خارج از کشور داشتیم که نسبت به دوره قبل از برجام 2 برابر رشد داشت و برای امسال نیز صادرات یک میلیارد دلار کالا را هدف گذاری کرده ایم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.