محسن اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد، هفت طرح مربوط به قبل از سال 91 است و 21 طرح (جامع، تفصیلی و جامع تفصیلی) طی پنج سال گذشته ابلاغ شده و هشت طرح نیز در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده و مراحل ابلاغ خود را طی می کند و چهار طرح دیگر هم در دست تهیه قرار دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر طرح های تفصیلی و جامع تفصیلی شهرهای آبیک، تاکستان، الوند، خرمدشت، اسفرورین، نرجه، شریفیه، دانسفهان، کوهین، اقبالیه، ضیاءآباد، شال، بیدستان، آبگرم، خاکعلی، ارداق، محمودآباد، قزوین، بوئین زهرا، معلم کلایه و نیز طرح مجموعه شهری و طرح جامع ناحیه ای استان از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده است.
به گفته وی، طرح جامع، طرحی بلند مدتی است که افق آن 10 تا 20 سال پیش بینی شده و یک کار مطالعاتی بوده که روی شهر و در حوزه اقلیمی، جمعیت، جغرافیا، فرهنگ، محیط زیست و سایر موارد انجام و براساس آن چشم اندازی برای شهر تعریف و توسعه شهر متناسب با آن چشم انداز پیش می رود.
اسماعیلی ادامه داد: در این طرح متناسب با توسعه بیرونی و درونی شهر برای اراضی شهری و نحوه استفاده از آن و منطقه بندی که حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، تاسیسات و ارتباطی برنامه ریزی می شود و یک نقشه راه تهیه و براساس آن چارچوبی برای آن متصور می شود و چون مقیاس انجام شده در آن یک در 10 هزار است، متناسب با آن طرح تفصیلی نیز تهیه می شود.
وی در پایان با اشاره به فواید طرح تفصیلی،گفت: براساس ضوابط و چارچوب هایی که این طرح جامع مشخص کرده، نحوه استفاده از زمین ها در سطح محلات به صورت دقیق و تفصیلی با شبکه عبور و مرور، میزان جمعیت، تراکم ساختمانی، اولویت بهسازی و نوسازی و حل مشکلات شهری، مورد تطبیق قرار می گیرد.
استان قزوین دارای 25 شهر است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.