به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در دومین نشست خود با فرمانداران و بخشداران استان قزوین در سال جاری، اقزود: فراهم کردن شرایط زندگی مطلوب برای مردم از اهداف و وظائف مهم دولت است و فرمانداران و بخشداران در استان باید برای تحقق این مهم به طور جدی تلاش کنند.
وی اضافه کرد: تلاش مسئولان محلی بر میزان رضایت مندی مردم از نظآم و دولت تاثیر بالایی دارد و در این خصوص تبیین و تشریح عملکرد دولت برای شهروندان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار قزوین با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر گفت: دغدغه اصلی و اولیه در این رویداد، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بود که محقق شد و خوشبختانه در استان ما میزان مشارکت مردم در انتخابات 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری بود.
همتی افزود: باید در دولت دوازدهم تلاش بیشتری در جهت جلب رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع و رضایت از عملکرد دستگاه ها داشته باشیم.
استاندار قزوین در ادامه با تاکید بر آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت در فرایند برگزاری انتخابات، اظهار داشت: شناسایی نقاط ضعف و قوت و تلاش برای رفع این کاستی ها و نواقص می تواند بستر و زمینه رضایت مندی مردم را افزایش بدهد و همه باید تلاش کنیم تا فضا به سمت وحدت،همدلی،کار و توسعه استان پیش برود.
همتی با تاکید بر توجه فرمانداران به ارتقای شاخص های امنیتی در شهرستان ها، اظهار کرد: تمام جلسات و کارگروه هایی که توسط معاونت های استانداری برگزار می شود باید مابه ازای آن در شهرستان ها تشکیل و موارد مهم هر شهرستان توسط فرمانداران و بخشداران پیگیری و گزارش شود.
وی اضافه کرد: فرمانداران و بخشداران باید از امور مختلف مناطق و نواحی تحت مدیریت خود کاملا آگاه باشند و وضعیت دستگاه ها و ادارات شهرستانی و بخش ها را به طور مستمر رصد و به مقام های مافوق خود گزارش کنند.
استاندار قزوین با بیان اینکه حساسیت و تلاش مدیران برای خدمت رسانی بعد از انتخابات و روی کار آمدن دولت دوازدهم باید بیشتر شود، ادامه داد: پاسخ به نیازهای مردم،تعامل و ارتباط با گروه ها و اقشار مختلف با هدف تبیین سیاست های دولت از وظایف و ماموریت های فرمانداران و بخشداران است که باید تا آخرین لحظه و دقایقی که روی کار هستند باید جدی گرفته شود و این حکم درباره همگان صدق است و نباید نسبت به انجام وظایف بی تفاوت باشیم.
همتی با اشاره به طرح ارزیابی فرمانداران و بخشداران استان، عنوان کرد: مدیرانی که در تبیین و دفاع از عملکرد دولت ضعیف هستند و در انجام این ماموریت کوتاهی می کنند جایی در دولت دوازدهم ندارند.
وی افزود: درارزیابی عملکرد فرمانداران و بخشداران صرفا به شاخص کار و شایسته سالاری توجه داریم و مدیرانی را که در ارزیابی نمره منفی می گیرند آنها را تغییر می دهیم.
استاندار قزوین گفت: عملکرد برخی از مدیران،فرمانداران و بخشداران در اطلاع رسانی از عملکرد دولت ضعیف است که این نقیصه در دولت دوازدهم باید چاره اندیشی و جبران شود.
همتی اضافه کرد: دولت دوازدهم باید با سربلندی و افتخار در میان مردم ظهور و بروز داشته باشد و در تحقق این مهم برنامه ریزی و پای کار بودن مدیران موضوع مهمی است که باید جدی گرفته شود.
وی افزود: در ارزیابی عملکرد مدیران هیچ کس از حاشیه امن برخوردار نیست و هر مدیری در هر موقعیت و جایگاهی که قرار داشته باشد شاخص های ارزابی در مورد او اعمال خواهد شد.
استاندار قزوین در پایان گفت: صلاح و مصلحت دولت و نظام، مهم ترین شاخص ارزیابی مدیران است و همه مسئول هستیم تا آخرین لحظه و دقیقه کارها را با جدیت پیگیری و به انجام برسانیم و لازم است مدیران در این زمینه کمربندها را سفت تر کنند.
استان قزوین دارای 6 فرمانداری و 19 بخشداری است.
6104*3013
خبرنگار:ناصرنیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.