به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی ظهر دوشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان قزوین که با حضور جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور برگزار شد، افزود: استقرار نظام جمهوری اسلامی و سرافرازی کشور در عرصه های مختلف به پشتوانه حضور حداکثری مردم شکل گرفت و ضروری است در کارها و فعالیت های خود بر محور شهروندان حرکت کنیم.
وی ادامه داد:با توجه به ارزیابی های انجام شده توجه به مباحث آسیب های اجتماعی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و در نتیجه گام های موثری در خصوص مقابله با این آسیب ها از قبیل حاشیه نشینی،اعتیاد،طلاق و بیکاری برداشته شده است که البته با توجه به حجم بالای این آسیب ها در این حوزه هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن، باقی مانده است.
این مسئول با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در سطح جامعه، افزود: خوشبختانه اکثریت مردم استان قزوین از تقوا،دیانت و فرهنگی بالا و غنی برخوردار هستند و بستر و زمینه لازم برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در استان وجود دارد.
این مسئول ادامه داد: می توان با تقویت باورهای دینی مردم توسط سکانداران این حوزه از قبیل ائمه جمعه و جماعات و صاحبان تریبون های نماز جمعه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وارد عمل شد.
وی ادامه داد: نقش حوزه های علمیه،ائمه جمعه و جماعات در این خصوص بسیار اثرگذار و مهم است و باید به جای پرداختن به مباحث سیاسی بی نتیجه در برخی تریبون ها به تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنیم.
شاهرخی در ادامه به مدیران دستگاه های اجرائی توصیه کرد: با توجه به اینکه مسئولیت مستقیم کارکنان برعهده مدیر است باید در خصوص آموزش و تقویت باورهای دینی کارکنان وارد عمل شوند و پرداختن به مسائل فرهنگی و اولویت دادن به آنها را فراموش نکنند.
وی با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی،گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم رونمایی از منشور حقوق شهروندی بعد از کسب نظر صاحب نظران بود و باید با همکاری همه دستگاه های اجرائی و پیشگامی کارمندان دستگاه های دولتی این منشور مورد توجه قرار بگیرد.
شاهرخی افزود:استان قزوین از استان های پیشتاز در اجرای حقوق شهروندی است اما در این حوزه باید بیشتر و جدی تر از قبل ورود داشته باشیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد:ترویج عفاف و حجاب و توجه به حقوق شهروندی در شهرستان ها نیز باید توسط فرمانداران و سایر مسئولان پیگیری شود.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.