به گزارش ایرنا سیروس نصیری در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: میزان افراد زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی استان به نسبت میانگین کشوری افزایش دارد.
وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته چهار هزار و 500 نفر نیز بازنشسته به لیست تامین اجتماعی استان اضافه شده است.
نصیری با بیان اینکه در حال حاضر 18 نوع خدمت متنوع توسط تامین اجتماعی به مردم استان قزوین ارائه می شود، خاطر نشان کرد: این خدمات در هشت شعبه اصلی، هشت شعبه اقماری و پنج کارگزاری با فعالیت 432 نفر انجام می شود.
وی ضریب پشتیبانی در کشور را 5.5 درصد و در استان قزوین را 3.7 درصد اعلام کرد و افزود: این ضریب در قزوین پایین تر از وضعیت کشوری است و اگر این ضریب کمتر از شش باشد بیانگر بحران در صندوق بازنشستگی است .
نصیری در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین خدمت تامین اجتماعی به بیمه شدگان خدمات درمانی است، افزود: در بخش درمان خدمات شایانی با کمک علوم پزشکی به بیمه شدگان ارائه می شود.
مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین در ادامه به بدهکاری چهار هزار میلیارد و 200 میلیون ریالی کارفرمایان استان قزوین به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با پرداخت این میزان از مطالبات از سوی کارفرمایان، می توانیم ضمن اجرای طرح ها، خدمات مناسب به بیمه شدگان ارائه کنیم.
نصیری از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: در سال گذشته حداقل حقوق بازنشستگان 9 میلیون و 150 هزار ریال بود که امسال 11میلیون ریال خواهد بود.
وی به توسعه خدمات الکترونیک در تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با افزایش فعالیت کارگزاری ها در تلاش هستیم که مراجعه حضوری شهروندان را کاهش دهیم، این در حالی است که در حال حاضر قزوین تنها استانی است که 100 درصد بازرسی کارگاهی آن به صورت الکترونیکی انجام می شود.
نصیری با بیان اینکه هم اکنون 160 هزار کارگاه در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد از کارفرمایان به صورت اینترنتی لیست بیمه خود را ارائه می دهند.
این مسئول افزود: در راستای حمایت از تولید کنندگان و رونق بخش تولید با اعمال بخشودگی تلاش کردیم به کارفرمایان به منظور رونق بخش اقتصاد و تولید کمک کنیم .
وی با اشاره به مقوله بیمه بیکاری، میزان مشمولین بیمه بیکاری در استان قزوین را هفت هزار و 800 نفر اعلام کرد.
نصیری در پایان به پرداخت به موقع حق بیمه از سوی کار فرمایان تاکید کرد و گفت: تحقق این امر موجب می شود که خدمات این سازمان در زمان تعیین شده و با بهترین شکل به افراد تحت پوشش ارائه شود.
گفتنی است تعداد بیمه شدگان اصلی در استان قزوین 231 هزار نفر است که از این تعداد 157 هزار نفر بیمه شده اجباری و مشمول قانون کار هستند و مابقی بیمه شدگان اختیاری هستند.
7390 / 6128 *خبرنگار:گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.