به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در دیدار با اسکند زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مرکز تحقیقات،آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی افزود: مهم ترین دغدغه رهبری و سیاست دولت حرکت به سمت خودکفایی در محصولات استراتژیک است و برنامه اقتصاد مقاومتی استان را نیز در همین راستا تعریف کرده ایم.
استاندار قزوین ادامه داد: استعدادهای فراوانی در بخش صنعت،کشاورزی،گردشگری و خدمات در استان قزوین وجود دارد و با داشتن بیش از 130 هزار دانشجو و 56 مرکز دانشگاهی از ظرفیت های علمی خوبی برخورداریم که باید از آنها به شکل بهتر و بیشتر استفاده کنیم.
همتی اظهار کرد: دشت قزوین در شرایط بحران آبی قرار دارد و در این راستا با اجرای طرح های آبیاری قطره ای و تحت فشار نسبت به مدیریت منابع آبی اقدام شده است تا در کیفیت بخشی به تولیدات کشاورزی و افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت محصولات به اهداف خود دست یابیم.
استاندار قزوین اضافه کرد: می توان با تکیه بر روی توانمندی ها و قابلیت های استان قزوین مانند ظرفیت تولید انگور و زیتون به افزایش تولید و علاقه مندسازی کشاورزان به بهره وری بیشتر از زمین های زراعی دست یافت.
همتی با بیان اینکه استعداد گیاهان دارویی بسیار خوبی در استان قزوین وجود دارد، افزود: در استان قزوین به صورت حرفه ای در بخش توسعه گیاهان داروئی وارد نشده ایم بنابراین از مرکز تحقیقات انتظار داریم در این زمینه مشارکت جدی تری داشته باشد.
وی اضافه کرد: معتقدیم کشاورزی می تواند بخش زیادی از تولید و اشتغال استان را ساماندهی کند.
استاندار قزوین یادآورشد: با توجه به بیابانی شدن بخشی از اراضی استان و شکل گرفتن تهدیدی برای استان های تهران و البرز بسیار علاقه مند هستیم از یافته های علمی و تحقیقاتی این مرکز برای مقابله با ریزگردها استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: با تاسیس صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان در استان آمادگی داریم به صورت متقابل اعتبارات شکل گیری این صندوق را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تامین کنیم.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی است.
این استان در حالی نزدیک به یک درصد مساحت ایران را دربر دارد که حدود پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.