به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز سه شنبه در همایش یک روزه ناظرین نظام فنی روستایی که در اداره کل راه و شهرسازی قزوین برگزار شد، افزود: در کنار ساخت و ساز خانه های ایمن روستایی، باید به سیما و منظر آن نیز با توجه به محیط و اقلیم روستا توجه لازم داشت.
وی با اشاره به رعایت اخلاق حرفه ای از سوی ناظران فنی، یادآور شد: امروزه در حوزه احداث منازل مسکونی امن در شهرها، روستاها نیز مورد توجه جدی قرار دارند و دولت نیز سالانه هزینه های هنگفتی را برای مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی هزینه می کند.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود احداث مسکن برای محرومان، تهیه طرح هادی روستاها و اصلاح معابر، تهیه و ارائه طرح های لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر، ایجاد نظام فنی و آموزشی حرفه ساختمانی در مناطق روستایی و ارائه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با هدف ارتقای کیفیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی را بخشی از وظایف این نهاد برشمرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین نیز در این همایش گفت: این نهاد به منظور تامین یکی از ضروری ترین نیازهای مردم و با دستور امام راحل در 21 فروردین ماه سال 58 ایجاد شد.
حجت الاسلام رمضانعلی رمضانی با اشاره به اهمیت مسکن از نگاه دین مبین اسلام،یادآور شد: ناظران فنی روستایی امین ما در ساخت و سازها در مناطق محروم به شمار می روند که باید به لحاظ وجود تخصص های لازم در بین آنها، دقت فراوانی را در بهسازی و مقاوم سازی بناهای روستایی به انجام برسانند.
وی اضافه کرد: نظارت در ساخت و ساز روستاها به ناظران فنی سپرده شده و ما می خواهیم که مهندسان به تعهدات خود در این زمینه توجه لازم را به خرج دهند زیرا نظارت ها هر چه بیشتر اعمال شود، بی شک آرامش بیشتری را نیز برای خانواده ها به وجود می آورد.
استان قزوین دارای 85 هزار واحد مسکونی روستایی است که 59 هزار واحد آن (60 درصد) مقاوم سازی شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.