به گزارش ایرنا، در این مراسم آئین نمادین راه اندازی 40 دستگاه اتوبوس جدید اسکانیا جهت استفاده در خطوط حمل و نقل عمومی شهر قزوین، افتتاح قطعه 2 توقفگاه امام علی(ع) و کلنگ زنی واحد بازسازی و تعمیرات اتوبوس، مینی بوس و تاکسی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین برگزار شد.
شهردار قزوین در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: برای روان سازی ترافیک شهری و جابه جایی آسان مردم بیش از ۶۳ درصد اعتبارات شهری را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده ایم.
مسعود نصرتی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای خرید اتوبوسهای جدید هیچ ردیف اعتباری نداشتیم،اظهار داشت: اما پس از اجلاس جاده ابریشم این موضوع در دستور کار قرار گرفت و با وجود همه مشکلات اقتصادی توانستیم برای خرید اتوبوس های جدید تامین اعتبار کنیم.
وی همچنین گفت: با ایجاد توقفگاه امام علی(ع) به وسعت ۱۰ هکتار ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان در بخش حمل و نقل عمومی فراهم شده و با افتتاح فاز دوم آن می توانیم یک سوم اتوبوس های فرسوده کشور را در این مرکز بازسازی کنیم.
نصرتی خاطر نشان کرد: برای نوسازی و بازسازی یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس در کشور، پنج استان انتخاب شد که قزوین توانست با راه اندازی این مجموعه به عنوان یکی از استانهای شاخص در این حوزه وارد کار شود.
این مسئول یاد آور شد: در فاز اول ۴۷۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی در این مرکز پیش بینی شده که در این خصوص ۱۴۰ میلیارد ریال برای شهرداری های کشور اعتبار تعریف شده که شامل تعمیر موتور، گیربکس، اکسل، بدنه، صندلی ها، کف سازی و روشنایی اتوبوسها می شود و همچنین فاز دوم و سوم این توقفگاه نیز در دستور کار است و به زودی عملیاتی می شود و در حال حاضر نیز چهار هزار متر مربع فضای تعمیرگاهی نیز به مجموعه فعلی اضافه شده که برای آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: با تجهیز ناوگان اتوبوسرانی در شهر قزوین آماده ارائه سرویس برای جابجایی کارمندان با خودروهای عمومی هستیم.
حکمت الله داودی افزود: استان قزوین به عنوان پایلوت نوسازی اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری های کشور شناخته شده و توانسته در این عرصه موفق عمل کند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه ناوگان اتوبوسرانی قزوین توانسته رضایت مردم را جلب کند و با تجهیز آن به اتوبوسهای جدید قادریم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به احداث تقاطع های غیر همسطح در شهر؛ افزود: برای اجرای پل های در حال احداث در شهر قزوین از جمله پل امام رضا(ع) تاکنون 2هزار میلیارد ریال هزینه شده و اگر این طرح را عملیاتی نمی کردیم مسیر نسیم شمال به طول 10 کیلومتر باید تعریض می شد که در این صورت لازم بود 30 هکتار از باغستانهای مسیر نابود شود لذا اهمیت این طرح دوچندان است.
وی با بیان اینکه شهرداری برای جلوگیری از تخریب باغستان و روان سازی تردد در محور جنوب شهر نسبت به ساخت پل امام رضا(ع) اقدام کرده است،افزود: با تکمیل این پل شاهد تسهیل در رفت و آمد خودروها در بخش جنوبی شهر خواهیم بود.
شهر قزوین با نزدیک به 400 هزار نفر جمعیت دارای سه منطقه شهرداری است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.