فاطمه اشدری روز پنجشنبه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در جمع خبرنگاران افزود: مهم ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خانواده است.
وی اضافه کرد: خانواده ها در شکل گیری عفاف و حجاب در جامعه نقش به سزایی دارند و می توانند از کودکی این موضوع مهم واجب را به فرزندان آموزش دهند تا در رشد شخصیت روحی و اخلاق فرزندان تاثیر داشته باشد.
اشدری، حجاب و عفاف را مکمل یکدیگر دانست و اظهار کرد: حاصل عفت و پاکدامنی، پوشش ظاهری است و یا به تعبیر زیبای بعضی از بزرگان حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است.
وی اظهارکرد: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف یکی از مصادیق ایجاد محیط مساعد برای جامعه است و ضرورت دارد همه دستگاهها و نهادهای فرهنگی راهکارهای اجرایی فرهنگ حجاب و عفاف را در بین آحاد جامعه ارائه دهند.
اشدری در ادامه با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تصریح کرد: رسانه ملی نباید مروج بد‌حجابی، اختلاط و القای سبک زندگی غربی باشد بلکه باید در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی به ‌ویژه فرهنگ حجاب گام بردارد.
وی به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید و خاطر نشان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری آتش به اختیار را باید در گفتمان امربه‌معروف و نهی از منکر و ترویج عفاف و حجاب در نظر داشت و یعنی هر فرد مسلمان شیعه و انقلابی هرکجا تخلفی دید بی‌تفاوت از آن عبور نکرده و باید تذکر دهد.
اشدری با بیان اینکه باید موانع در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی و عفاف و حجاب در جامعه برداشته شود،گفت: شاید یکی از علت‌های افزایش کم ‌حجابی و یا در برخی از مکان‌ها بی‌عفتی، تعلل و کم ‌کاری برخی از دستگاههای مسئول در رسیدگی به این امور باشد.
رئیس مجمع بسیج جامعه زنان استان قزوین تاکید کرد: متولیان ترویج حجاب و عفاف باید به ارائه فعالیت‌های فرهنگی پرداخته و این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و خانواده در جامعه باشیم.
اشدری در پایان حجاب را یکی از شعائر اصلی دین مبین اسلام که باید در جامعه به صورت درست و صحیح رعایت شود برشمرد و یادآور شد: علاوه بر زنان، مردان جامعه اسلامی نیز باید عفاف را پیشه خود سازند تا حجاب و عفاف در جامعه به یک فرهنگ و ارزش دینی تبدیل شود.
17 تا 23 تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نام گذاری شده است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.