به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مسعود حق لطفی که به همراه اعضای کارگروه TOD با دعوت از سوی مدیریت کل راه آهن شمالغرب و به منظور بازدید از ایستگاه جدید راه آهن زنجان به این شهر سفر کرده بود، افزود: رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی توجه و توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل همگانی بوده و در این راستا نیز برنامه های مدونی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اضافه کرد: افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر و بار با 2 خطه شدن خطوط ریلی قزوین - تهران در آینده نزدیک و نیز ادامه آن تا شهر زنجان، به همراه بهره برداری از خط آهن قزوین - رشت در سال جاری، لزوم توجه به توسعه ایستگاه این شهر را دوچندان کرده و به همین جهت، قزوین در کانون توجه سند توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) راه آهن جمهوری اسلامی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این در حالی است که طرح بازآفرینی ایستگاه و محله راه آهن قزوین نیز از سوی شهرداری در مراحل نهایی قرار گرفته است که با اجرای آن شاهد ارائه خدمات مناسب تری به شهروندان خواهیم بود.
حق لطفی با اشاره به اینکه با 2 خطه شدن خطوط ریلی تهران-قزوین-زنجان سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت،افزود: برای انجام این کار باید زمینه توسعه ایستگاه قزوین را در آینده بسیار نزدیک به منظور ارائه خدمات سریع و آسان به مسافران و شهروندان فراهم بیاوریم.
در ادامه این نشست مشاور زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه عملیات 2 خطه شدن خط آهن تهران - قزوین - زنجان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و تکمیل آن شاهد افزایش سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت خواهیم بود.
مسعود اصولی ادامه داد: البته پیشرفت فیزیکی این طرح در استان قزوین با 16.7 درصد روبرو بوده در حالی که این میزان در استان زنجان با 40 درصد پیشرفت همراه است.
وی اضافه کرد: با وجود برخی چالش ها، معارضات و گلوگاه های پیش رو، متاسفانه روند سرعت کار ما در حوزه قزوین با کندی روبرو شده که امیدواریم مسئولان این استان با رفع موانع موجود، سرعت اجرای کار را به خصوص در شهرستان تاکستان دوچندان کنند.
مدیرکل فنی استانداری قزوین نیز در این جلسه گفت: بدون شک سیاست های راه آهن جمهوری اسلامی برای همه دستگاه های اجرایی مهم بوده و در صورتی که مساله ای باعث کندی در کار توسعه حمل و نقلی صورت گیرد همه ما باید درصدد رفع آن برآییم.
پیمان پیرمرادی یادآور شد: خوشبختانه با وجود همدلی و همفکری در نزد مسئولان استان قزوین این توانایی و ظرفیت وجود دارد تا هر مانع و مشکلی که بر سر راه کارهای توسعه ای وجود داشته باشد را برطرف سازیم.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.