فرزاد خونجوش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معاینات اولیه زائران و عوامل اجرائی 9کاروان حج تمتع شامل یک کاروان در تاکستان، یک کاروان در بوئین زهرا و هفت کاروان در قزوین توسط چهار پزشک منتخب جمعیت هلال احمر از سه هفته گذشته آغاز شده است.
وی اضافه کرد: با انجام این معاینات حدود 90درصد نتایج معاینات زائران در سامانه معاینات زائران سایت مرکز پزشکی حج و زیارت ثبت شده است.
خونجوش ادامه داد: معاینات و ویزیت های اولیه، آزمایشات رایج، سونوگرافی و رادیولوژی جزو معاینات عمومی هستند که برای همه متقاضیان زیارت بیت الله الحرام انجام گرفته و در صورت نیاز سایر موارد پاراکلینیکی،نوار قلب،اکو و تست ورزش نیز برای حصول اطمینان از استطاعت فرد انجام می شود.
وی اضافه کرد: هرکدام از متقاضیان سفر حج تمتع که در معاینات اولیه پزشکی دچار مشکل باشند به پزشک متخصص ارجاع و در صورت مشکل جدی در سلامت موضوع اعزام آن ها در کمیسیون پزشکی مشورتی بررسی و تصمیم گیری می شود.
معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قزوین همچنین از انجام واکسیناسیون این متقاضیان از روز چهارشنبه 14تیرماه خبر داد و افزود:این جمعیت هرساله در آستانه اعزام حجاج و با توجه به لزوم واکسیناسیون آنها قبل از سفر تزریق واکسن مننژیت را انجام می دهد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.