به گزارش ایرنا،فریدون همتی یکشنبه شب در ششمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین افزود: یکی از ظرفیت های تولید و اشتغال در استان قزوین در بخش آجر است به طوری که در شهرستان بوئین زهرا 127 واحد در این صنعت مشغول تولید و کار هستند.
وی ادامه داد: با توجه به رکود ایجاد شده در این بخش به دلیل شرایط اقتصادی کشور در گذشته، تقویت،ارتقا و احیا صنعت آجر یکی از دغدغه های مدیریت ارشد استان است تا این بخش نیز با کسب فناوری های روز به بازار تولید و رقابت بازگردد.
همتی با بیان اینکه باید رونق تولید آجر قزوین به شکل جدی در دستور کار کارگروه اقتصاد مقاومتی قرار گیرد،افزود:مجاورت با تهران و داشتن جنس خاک عالی از جمله مزیت های منحصر به فرد استان قزوین در صنعت آجر هستند بنابراین باید با تهیه یک طرح جامع و کارشناسی شده زمینه را برای ورود و حمایت دولت از این بخش فراهم ساخت.
استاندار قزوین با پیشنهاد بررسی شرایط برای تشکیل کنسرسیوم تولیدکنندگان آجر در استان،افزود: می توان با شناسائی ظرفیت های تولید آجر در استان قزوین و با تاکید بر روی تولیدکنندگان بزرگ آجر در استان کنسرسیومی را در این زمینه تشکیل داد و حمایت های دولتی و فنی را در قالب سهام داری دستگاه های اجرائی به این صنعت تزریق نمود.

**تولیدات شرکت های دانش بنیان بدون مزایده و مناقصه خریداری شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت:دستگاه های اجرائی و سازمان ها می توانند با مسئولیت استاندار و طبق مصوبه کارگروه اقتصادی استان تمامی کالاها و محصولات مورد نیاز خود را که توسط شرکت های دانش بنیان تولید شده است بدون برگزاری مزایده و مناقصه خریداری کرده و در این خصوص هیچ کوتاهی و تعللی به خود راه ندهند.
وی افزود:این موضوع مشوق بسیار خوبی برای شرکت های دانش بنیان خواهد بود تا در آینده با تقویت خود به بازارهای رقابت وارد شده و بتوانند محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب را به بازارهای استانی و کشوری ارائه کنند.
همتی اضافه کرد:اگر کشور بخواهد در مسیر رشد و بالندگی قرار گیرد باید به شرکت های دانش بنیان و تولیدکنندگان داخلی اعتماد کند و تولیدکنندگان نیز باید کالاهای خود را به درجه ای از کیفیت و قیمت برسانند که مقبول خریداران و مصرف کنندگان باشد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا از ارکان اقتصاد مقاومتی است که با جدیت از طریق کارگروه های مرتبط در سطح دستگاه ها پیگیری می شود،افزود: تولید با کیفیت و ارزان قیمت راه مبارزه با قاچاق کالاست و با برخوردهای صرفا پلیسی نمی توان چندان در این عرصه پیشرفت و موفقیت کسب کرد بلکه باید با کارهای فرهنگی و همکاری رسانه ها و صدا و سیما به نهادینه سازی مصرف کالاهای داخلی روی آورد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.