به گزارش ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین افزود: در بازدیدی که از چند طرح گردشگری استان داشتیم شاهد پیشرفت های خوبی در اجرای آنها بودیم که امیدواریم هرچه زودتر با همکاری بانک ها این طرح ها مورد بهره برداری قرار گیرند.
وی اضافه کرد: بهسازی و تغییر کاربری کاروانسرای اردکانی،گرمابه صفا و گرمابه حاجی بیگلر در قزوین از طرح های اولویت داری هستند که هم اکنون پشتیبانی تسهیلاتی هرکدام از آنها به بانک های مختلف استان از جمله بانک تجارت و سپه واگذار شده تا هرچه زودتر تکمیل شوند.
همتی ادامه داد: بانک ها اگر در راه پرداخت تسهیلات این طرح ها مشکلی از نظر وثیقه دارند به ما اعلام کنند تا هرچه سریع تر طی مکاتبه با بانک مرکزی مشکل برطرف شود.
وی اضافه کرد: اجرا و تکمیل طرح های اقامتی تحول شگرفی در حوزه زیرساخت گردشگری به حساب می آید و همچنین با وارد کردن بافت قدیمی شهر در مدار استفاده،رونقی دوباره به آن می بخشد.
همتی، بافت های تاریخی قزوین را سرمایه و ظرفیتی عظیم برای این شهر دانست و گفت: در هیچ شهری به اندازه قزوین این تنوع از آثار تاریخی ارزنده اعم از مسجد،خانه های قدیمی،آب انبار،گرمابه و مرکز حکومتی را به طور یکجا نداریم و اگر با حمایت بانکی مسائل احیای این اماکن حل شوند این استان پیشتاز گردشگری می شود.
وی در ادامه بر تسریع در معرفی و پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی تاکید کرد و افزود: اولویت ما در سال جاری تامین سرمایه در گردش برای بخش تولید و تکمیل پروژه های نیمه تعطیل و تعطیل شده است.
استاندار قزوین ادامه داد: حالا که مردم به این دولت دوباره اعتماد کرده و با وجود تمام تخریب ها و تهمت ها علیه دولت یازدهم آن را برگزیده اند، وظیفه ما مدیران دولتی است تا انتظارات به حق آنها را برآورده کنیم.
وی اضافه کرد:اکنون زمان کار است و هرگونه کم کاری و کاهلی به بهانه شک و تردید و انتظار برای تغییر مدیران و وزرای دولت بی معنا است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در ادامه این نشست از برپایی نمایشگاه بانک،بیمه،بورس و فرصت های سرمایه گذاری در روزهای پایانی تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان خبر داد و خواستار مشارکت و همکاری بانک ها در برگزاری این نمایشگاه شد.
منوچهر حبیبی، درباره پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید نیز گفت: هم اکنون اسامی 248طرح نیمه تمام بالای 60درصد در بخش صنعت با پیش بینی اشتغال برای هشت هزار و 559 نفر و 144طرح کشاورزی با پیش بینی اشتغال یک هزار و 72نفر را به منظور ارائه تسهیلات به بانک ها معرفی کرده ایم.
نشست شورای هماهنگی بانک های استان روزهای شنبه هر هفته با حضور استاندار، معاونان اقتصادی استاندار،مدیران کل دستگاه های اقتصادی و بانک ها در استانداری برگزار و در آن برای طرح های مختلف اقتصادی استان تصمیم گیری می شود.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.