به گزارش روز جمعه ایرنا،این دیدار مردمی با هدف پاسخگویی و راهنمایی به شهروندان برای حل مشکلات حقوقی و قضائی در حاشیه برپایی نماز جمعه برگزار شد.
در این دیدار مردمی که با استقبال خیل کثیری از نمازگزاران قزوینی انجام شد رئیس کل دادگستری استان و مدیران دستگاه های تابعه قضائی از جمله دادستان عمومی و انقلاب قزوین و مدیران سازمان قضائی نیروهای مسلح، اداره کل ثبت اسناد و املاک،تعزیرات حکومتی،شورای حل اختلاف، پزشکی قانونی،زندان ها و اداره کل بازرسی استان از ساعت12 پاسخگوی سوالات مراجعان بودند.
در این دیدار مردمی مسئولان قضائی ضمن پاسخگوئی به مردم ، متناسب با مسائل و مشکلات آنها مجموعه دستوراتی صادر کردند.
در ادامه، رئیس کل دادگستری استان قزوین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد شهید بهشتی از این قوه به عنوان مظهر عدالت و حق خواهی در باورهای ارزشی و دینی مردم یاد کرد و گفت:حق در تمام اعصار و دوران ها در معرض فراز و نشیب ها بوده و قوه قضائیه در تمام ابعاد تلاش کرده در تقابل با تمام جریان های سیاسی و صنفی به شکلی آرمانی و شایسته برای احقاق حقوق مردم خدمت کند.
جمال انصاری افزود: این دستگاه با کمک تمام سازمان های تابعه خود در امور پیشگیرانه، کنترلی، نظارتی، برخوردی و معاضدتی در اجرای حق و تامین آن از مسیر دادرسی به دنبال کاهش دغدغه و بار روانی مراجعان است.
وی اضافه کرد: گردش 300هزار پرونده در محاکم دادگستری و شورای حل اختلاف تنها بخشی از گستره خدمتی این دستگاه مهم است.
انصاری در ادامه اصلاح نظام دادرسی،حمایت از زندانیان و خانواده های آنها،رعایت کرامت انسانی و حقوق شهروندی،حمایت از فعالیت های مولد و اقتصادی با تشکیل کمیته قضائی حمایت از سرمایه گذاری،تقویت و ارتقای خدمت در تثبیت مالکیت،نظارت برون مجموعه ای در جهت تقویت نهادهای حاکمیتی و گسترش نظارت بر سازمان ها و تحقق اقتصاد مقاومتی را از جمله امور مهمی ذکر کرد که دستگاه قضائی همواره برای تحقق آنها تلاش و پیگیری می کند.
اول تا هفتم تیرماه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله بهشتی به عنوان هفته قوه قضائیه نام گذاری شده است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.