به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در حاشیه بازدید از پروژه های مسکن در بخش خصوصی ضمن ابراز رضایت از رعایت اصول فنی و مهندسی و مبحث 19 مقررات ملی ساختمان،گفت: حتما باید از حضور بخش خصوصی توانمند و حرفه ای در ساخت و سازها استفاده کنیم تا سرمایه های کشور هدر نرود.
وی اضافه کرد: از بخش‌های مهم تولید و گردش مالی در جامعه، حوزه مسکن است که باید با سیاست گذاری و برنامه ریزی درست و دقیق بتوان این حوزه مهم و اثرگذار را فعال کرد.
استاندار قزوین افزود: با کسب اطلاعات و آمارهای دقیق و روزآمد از نیازمندی ها، توانمندی ها و ظرفیت های موجود در بازار مسکن می توان مسائل و مشکلات این بخش را مرتفع کرد و با برنامه ریزی دقیق و ورود فعالان حرفه ای و تخصصی آن را ساماندهی نمود.
وی با بیان اینکه توان مالی اقشار مختلف مردم جامعه باید در ساخت مسکن مورد توجه فعالان این حوزه قرار گیرد، گفت: در کنار این موضوع باید تحلیل دقیقی از وضعیت اقتصادی اقشار مختلف مردم استان داشته باشیم و متناسب با توان مالی مردم نسبت به طراحی و ساخت مسکن اقدام کنیم.
همتی تصریح کرد: باید به سمت تعادل در روند مهاجر پذیری و مهاجر فرستی قزوین از نظر وضعیت اقتصادی و اجتماعی حرکت کنیم که لازمه این کار شناسایی دقیق نیازهای اقشار و طبقات مختلف اجتماعی و اقتصادی و استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و نیروهای زبده و حرفه ای بخش مسکن است.
وی اظهار کرد: نگاه مدیریتی ما باید به گونه ای باشد که در کنار ساخت مسکن برای دهک های پایین جامعه به فکر افراد متوسط و دهک های بالای جامعه هم باشیم تا این گروه به کشورهای دیگر متوسل نشوند.
استاندار قزوین افزود: چرا باید افراد مرفه جامعه به کشورهای همسایه بروند و در مسکن سرمایه گذاری کنند در حالی که ما هم در کشور و هم در استان با ظرفیت های موجود قادریم بسیاری از این نیازها را پاسخ دهیم و به رونق این صنعت هم کمک کرده و اشتغال ایجاد کنیم.
وی یادآور شد: باید بستری فراهم شود تا دهک های پایین جامعه هم به افراد با درآمدهای متوسط و بالا نگاه مثبت داشته باشند زیرا بخش زیادی از مالیات دولت از همین گروه است که در رفاه عمومی مانند بهداشت، درمان، سلامت، حمل و نقل و عمران و آبادانی هزینه می شود و در واقع از این ثروت همه افراد جامعه به نوعی برخوردار می شوند.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اجرای پروژه های مسکن توسط افراد حرفه ای نشان می دهد ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد که می تواند طرح های بزرگتری را عملیاتی کند.
استاندار قزوین با بیان اینکه به زودی شبکه ریلی قزوین به تهران 2 خطه می شود و زمان تردد در این مسیر به 45دقیقه کاهش خواهد یافت، گفت: این تسهیلات می تواند انگیزه خوبی برای حضور مردم تهران برای اقامت و استراحت در قزوین باشد که لازمه این کار تامین مسکن هایی با سلیقه افراد متوسط و متمول جامعه با کمک بخش خصوصی است.
همتی در پایان یادآور شد: راه نجات تهران، توجه به قابلیت های شهرهای اطراف است که در این میان تاکید ریاست جمهوری به شهرهایی مانند قزوین، سمنان و قم است که ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و طرح هایی را در بخش مسکن اجرا کنیم تا جاذبه لازم برای خروج از تهران برای علاقه مندان ایجاد شود.
استاندار قزوین پس ازبازدید از قسمت های مختلف این پروژه برای حمایت از اجرای طرح های مسکن توسط بخش خصوصی حرفه ای برای دهک های جامعه اعلام آمادگی کرد.
در این بازدید علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین و عبدالله سلطانیه رئیس انجمن انبوه سازان استان همراه استاندار حضور داشتند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.