به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، رئیس کل دادگستری در مراسم افتتاح این خانه گفت: خلاء وجود چنین مرکزی در قزوین مدت ها بود که احساس می شد چرا که با وجود میل باطنی ما به واسطه طلاق در برخی خانواده ها، فرزندان از دیدار با یکی از اولیای خود محروم می شوند.
جمال انصاری افزود: دیدار فرزندان طلاق با پدر و مادر خود در حال حاضر در کلانتری ها انجام می شود که این مکان به لحاظ شرایط خاص خود، اثرات نامناسبی را برای این فرزندان به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: طلاق دارای اثرات نامناسبی در فرزندان این خانواده هاست که ما تلاش می کنیم با ایجاد بسترهای مختلف از جمله تاسیس چنین مراکزی که با همکاری بهزیستی استان انجام شده شرایط را برای ایجاد فضای توام با آرامش فراهم کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین نیز با تقدیر از هکاری دستگاه قضائی در تاسیس این مرکز گفت: طلاق یکی از معضل های مهم در جامعه است که به منظور جلوگیری از عواقب آن در بین فرزندان خانواده هایی که طلاق در آنها اتفاق می افتد باید پیگیری های لازم صورت گیرد.
علیرضا وارثی افزود: کیفیت ارتباط کودکان با والدین آنها مهم ترین عاملی است که می تواند میزان عوارض طلاق برکودکان را تعیین و آینده کودکان را روشن یا تیره سازد اما قدم اول برای داشتن ارتباطی مناسب با کودکان بعد از طلاق، آگاهی داشتن از نیازهای کودکان در سنین مختلف و برنامه ریزی بر مبنای نیازهای آنان است.
سال گذشته 2هزار و 825 طلاق در استان قزوین ثبت شد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.