به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز عید سعید فطر در مسجد النبی (ص) قزوین با تبریک فرا رسیدن عید فطر بر پرداخت فطریه به عنوان یکی از دستورات دین مبین اسلام تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی افزود: انسان روزه دار که در این ماه خود را از تمامی لذایذ دنیوی منع و به روزه داری می پردازد، با تزکیه نفس، ورع، پارسایی و تقوای الهی خود را رشد می دهد.
وی دور شدن از فطرت پاک انسانی را مصیبت بار خواند وافزود: فطرت انسانی، پاکی، بندگی، عبادت و انسانیت است و همه آلام و مشکلات بشر ریشه در دور شدن انسان از فطرت پاک انسانی دارد.
حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: اگر نگاهی به مصیبت های بشر در عصر کنونی بیندازیم، همگی بخاطر دوری از اصل و ندای فطرت است.
وی با بیان اینکه عید فطر وقتی برای ما عید واقعی است که در مسیر خودسازی، پیروز شده باشیم و تحول عمیقی در ما پدیدار شده باشد، اظهارکرد: تا زمانی که انسان به ندای فطرت خود گوش کند، می تواند بر تمامی سختی ها فائق آمده و سعادت دنیا و آخرت خود را تامین کند.
حجت الاسلام عابدینی اضافه کرد: ماه رمضان را در حالی شروع کردیم که گناهان به روح ما آسیب رسانده و از خدا دور کرده بود؛ اما در اثر خودسازی، قرآن، دعا و عبادت و صله رحم و عمل به دستورات الهی، بدی‌ها و تیرگی‌ها از دل زدوده شد.
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سال گذشته تاکنون شاهد اتفاقات خوبی بودیم که جا دارد شاکر نعمتهای خدا باشیم زیرا سال گذشته بخش زیادی از کشور عراق در اشغال داعشیان آمریکایی انگلیسی بود اما اکنون بخش زیادی از آن آزاد شده است.
وی افزود: همچنین بسیاری از شهرهای سوریه که امروز آزاد شده در اسارت داعش و همراهانش بود همچنین امروز بیش از گذشته یاس و ناامیدی بر رژیم منحوس صهیونیستی مستولی شده است.
حجت الاسلام عابدینی اضافه کرد: همچنین امسال شاهد اقتدار موشکی سپاه پاسداران قدرتمند جمهوری اسلامی بودیم که مواضع دشمنان را در آن سوی مرزها نشانه گرفته و مورد اصابت قرار داد و تجهیزات و نفرات دشمنان را نابود کرد و از زمان شلیک موشکلی ایران که حاکی از اقتدار امروز کشور می‌باشد، شرایط رژیم صهیونیستی متغیر شده است.
وی در ادامه گفت: امروز بدعهدی دشمنان حتی برای ساده‌لوحان نیز مشخص شده است تا ثابت شود با گرگ نمی‌توان معامله کرد و به قول دشمنان نمی‌توان دل بست بلکه باید در مقابل آنها قوی و قدرتمند باشیم و با آنها متناسب با ادبیات گفتاری خودشان صحبت کرد.
وی تاکید کرد: از خدا می‌خواهیم که بصیرت لازم را در میان آحاد جامعه روز به روز بیشتر کند تا دوستان و دشمنان را شناخته و به وظیفه ایمانی خود عمل کنیم.
وی با بیان اینکه امروز شاهد حضور تروریست ها در منطقه هستیم، افزود: امروز جنایت در حق مردم یمن به عنوان نمونه ای از فرهنگ شرارت آمریکا در معرض دید جهانیان است و همه مشاهده می کنند که منابع مالی عربستان با هدایت استکبار جهانی انسانهای بیگناه را به خاک و خون می کشد.
حجت الاسلام عابدینی افزود: داعش فرزند ناخلف آمریکاست که ازسوی عربستان حمایت مالی می شود و کشتار مردم سوریه، عراق و یمن با هدایت این کشورها ادامه می یابد.
حجت الاسلام عابدینی گفت: ایران اسلامی در شرایط کنونی حمایت از مردم مظلوم یمن را وظیفه اخلاقی و انسانی خود می داند و با قاطعیت آن را دنبال می کند.
بنا به گزارش خبرنگاران ایرنا، تمام مساجد و اماکن مذهبی قزوین، امروز پذیرای جمع کثیری از زنان و مردان مومنی بود که پس از یک ماه روزه داری و بندگی، برای اقامه نماز عید فطر حضور یافته بودند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.