حمید رضا فراست طلب روز یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 113نفر در بخش صنعت و خدمات صنعتی، 66نفر در بخش صنایع دستی و هنری، 10نفر در بخش کشاورزی،520نفر در بخش اشتغال نشسته و خدمات عمومی و 10 نفر در بخش تامین نیروی رای باز مشغول به فعالیت شده اند.
وی،رویکرد زندان های استان قزوین را توانمند سازی زندانیان خواند و اظهار کرد: مهم ترین هدف از ایجاد اشتغال مولد برای مددجویان زندان کاهش آسیب های اجتماعی،توانمند کردن مددجویان و کاهش جمعیت کیفری است.
فراست طلب اضافه کرد: ضمن بررسی ها و برنامه های عملیاتی و استفاده از توان و ظرفیت زندان ها سعی داریم اشتغال حداکثری را در زندان های استان ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه گسترش اشتغال مولد در گرو استفاده حداکثری از نیروهای کار زندانیان است،اظهار کرد: اجرای این برنامه‌ها و فعالیت ها اثرات مثبتی همچون ارتقای سطح امنیت در زندان‌ها، کاهش آسیب رفتار پرخطر زندانیان، یادگیری حرفه به ‌عنوان منبع درآمد و شغل در زمان حبس و پس‌ از آن و درنهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی کاهش نرخ بازگشت مجرمین به چرخه جرم را به دنبال دارد.
مدیرکل زندان های استان قزوین در ادامه به فعالیت های حرفه آموزی در زندان های استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با برگزاری 79 دوره حرفه آموزی 2 هزار و 632 از مددجویان تحت پوشش آموزی حرفه ای قرار گرفتند.
فراست طلب با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین استراتژی های سازمان زندان ها حرفه آموزی و ایجاد اشتغال مولد برای زندانیان است،خاطر نشان کرد: برای مددجویان زندان های استان تاکنون دوره های حرفه آموزی در بخش صنعت و خدمات صنعتی،صنایع دستی و هنری،کشاورزی، صنایع ساختمانی، خدمات عمومی و بازرگانی برگزار شده است.
وی در پایان یادآور شد: واحد اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان به منظور بهره برداری از ظرفیت های سایر دستگاه های دولتی،تفاهم نامه هایی با اداره کل فنی و حرفه ای،صنایع دستی و گردشگری،سازمان نظام مهندسی ساختمان،مرکز تحقیقات کشاورزی منعقد کرده است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.