به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری البرز، رضا عسگری در نشست شورای زکات این شهرستان که به منظور ساماندهی جمع آوری زکات فطره سال 96 و به ریاست امام جمعه الوند برگزار شد، اقزود: موسسه های بدون مجوز نمی توانند نسبت به جمع آوری زکات در شهرستان اقدام کنند و از این رو برای رساندن کمک به افراد نیازمند، ضروری است زکات فطره به پایگاه های در نظر گرفته شده و یا دستگاه های حمایتی داده شود.
این مسئول در ادامه گقت: ما باید کمک هر چه بیشتر به نیازمندان واقعی جامعه را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و به آن اهتمام ورزیم.
فرماندار البرز، یکی از اساسی ترین خواسته های مسئولان نظام از مدیران را ارائه خدمت به افراد نیازمند دانست و گفت: بر همین اساس با ساماندهی فرآیند جمع آوری زکات فطره از سوی نهادهای حمایتی، نیازمندان بیشتری از خیرات مردم بهره مند می شوند.
به گفته وی، با ساماندهی جمع آوری زکات فطره می توان تعداد بیشتری از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی را مورد حمایت قرار داد.
عسگری ادامه داد: به منظور شناسایی بهتر افراد نیازمند توسط دستگاه های حمایتی و توزیع عادلانه کمک های نقدی و بسته های حمایتی لازم است مشخصات این افراد در یک سامانه جمع آوری شود تا تمامی موسسه های خیریه و نهادهای حمایتی بتوانند مراحل ارائه خدمات به نیازمندان را ساماندهی کنند.
به گفته عسگری، شورای زکات شهرستان البرز با استفاده از تمام ظرفیت ها و جهت جلب مشارکت های مردمی، جمع آوری زکات فطره و هم افزایی برای ساماندهی کمک های خیران جهت بهبود معیشت محرومان جامعه، زمینه لازم را فراهم کرده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.