به گزارش ایرنا،منوچهر حبیبی چهارشنبه شب در نشست کارگروه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی استان قزوین افزود: عزم تیم اقتصادی استان کمک به اشتغال و تولید و حمایت از صادرکنندگان است.
وی اضافه کرد: با قاطعیت اعلام می کنیم که از تولید کننده و صادرکننده واقعی و فعال حمایت جدی می کنیم تا شعار امسال محقق شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: نمایندگان تولیدکنندگان و صادرکنندگان در همه جلسات استان شرکت می کنند که نشان دهنده تاکید مدیریت ارشد استان بر شعار حق با تولیدکننده و صادرکننده و تاکید بر محوریت بخش خصوصی است.
وی یادآورشد: بخش خصوصی استان قزوین خوشبختانه بسیار چابک و توانمند است و اگر ظرفیت های آن به فعل برسد قادر است حتی بخش زیادی از کشور را اداره کند.
حبیبی افزود: پیگیری تشکیل اتحادیه صادرکنندگان استان، تخصیص سرمایه در گردش با همکاری بانک توسعه صادرات،تسهیل در امور صادرکنندگان در ادارات و ارتباط با سایر گمرگ ها نظیر بندر انزلی از جمله فعالیت های صورت گرفته در استان با هدف تقویت بخش خصوصی بوده است.
این مسئول با اشاره به شناسایی واحدهای اصلی در حوزه صادرات استان،اظهار کرد: تاکنون 182 صادرکننده شاخص در استان شناسایی شده و با اولویت بندی توان صادراتی و ظرفیت تولیدی نحوه حمایت از آنها ساماندهی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با کمک صادرکنندگان امیدواریم در این بخش گام های مهمی برداریم و صادرات یک میلیارد دلاری را محقق سازیم.
حبیبی در پایان تصریح کرد: حفظ حرمت و شان صادرکنندگان و تولیدکنندگان بسیار مهم است و با ابلاغ دادستان استان قزوین از این پس از احضار مدیران عامل واحدهای تولیدی به دادگاه برای پاسخگویی مگر در موارد بسیار ضروری جلوگیری خواهد شد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.