به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در سی و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،افزود: معدن و معدن کاران نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و بهره وری اقتصادی داشته و نباید به بهانه تعطیلی سهمیه سوخت آنها قطع شود.
وی ادامه داد: اگر معادن استان که از لحاظ تولید و اشتغال زائی در اقتصاد اهمیت زیادی دارند یک ماه فعالیت خود را به دلایل مختلف تعطیل کنند نباید سوخت آنها ابطال شود بلکه باید سهمیه سوخت آنها در ماه های بعد لحاظ شود.
استاندار قزوین در ادامه بر تشدید مبارزه با قاچاق سوخت تاکید کرد.
در ادامه این نشست نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بخش معدن از اهمیت بسیار زیادی در تامین مالی اقتصادی کشور برخوردار است و برای بهره برداری مطلوب تر در این حوزه به ایجاد و یا اصلاح برخی قوانین نیازمند هستیم.
سیده حمیده زرآبادی افزود: نقش معدن در افزایش اشتغال و بهره‌برداری از ثروت های طبیعی انکار نشدنی است و امیدواریم با ساز و کارهای مناسب برخی از اختلافات و چالش‌های موجود میان بخش خصوصی و دولتی در این خصوص حل و فصل شود تا شاهد استفاده بهتری از این بخش برای رونق بخشیدن به اقتصاد استان و کشور باشیم.
در ادامه این نشست در خصوص پیشنهاد بخش خصوصی معدن از قبیل ایجاد شورای حل اختلاف معادن در استان،تغییر در دوره زمانی بازرسی از مخازن سوخت معدن کاران و اصلاح قانون چگونگی پرداخت وجه ابطال پروانه چرای دام بحث و تبادل نظر شد.
همچنین در این جلسه در خصوص اصلاح ماده قانونی سازمان تامین اجتماعی در خصوص نحوه استعلام آن سازمان از کارفرمایان دولتی و شهرداری ها در مورد پایان کار پروژه های پیمانکاران و همچنین در خصوص تعریف بنگاه های متوسط و کوچک میان اعضای حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با دستور جلسات متنوع با هدف حل مشکلات بخش خصوصی تشکیل می شود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.