به گزارش ایرنا، عبدالکریم عابدینی یکشنبه شب در آئین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم قزوین که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشادو جمعی از مسئولان در شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد، افزود: هر نوع پیروزی و موفقیت واقعی را نیز که در مسیر ارزش های الهی باشد باید به برکت توجه به قران دانست.
وی با بیان این‌که نظم،عدالت،کرامت،عزت و اقتدار زیر سایه قرآن به دست می‌آید، تصریح کرد: تمام خوبی‌ها ریشه در قرآن دارد و توجه به آن، آرامش را برای جوامع بشری به ارمغان می‌آورد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: انس با قرآن موجب نجات و تعالی انسان شده و به اطمینان قلب و آرامش دل ها می انجامد.
امام جمعه قزوین، یکی از پر فضیلت ترین عمل در ماه مبارک رمضان را تلاوت قرآن دانست و افزود: هر چند توصیه های زیادی در این خصوص شده ولی مهم تر از آنریال عمل به مفاهیم قرآن است زیرا عمل کردن به قرآن باعث نجات و رستگاری انسان می شود.
وی اضافه کرد: نزول کتاب‌های آسمانی در این ماه بدان معنا است که این ماه همواره از شرافت، عظمت، کرامت و فضیلت برخوردار بوده است و البته با نزول قرآن کریم عظمت،شرافت و کرامت آن 2 چندان شده است.
حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهاری است که زیباترین ارزش‌های متعالی را در دامان خویش پرورش داد و بوستان روح‌پرور و عطرآگین قرآن کریم در این بهار دل‌انگیز به شکوفه نشسته است.
وی اضافه کرد: انس با قرآن کریم و تمسک به این کتاب سراسر نور و رحمت الهی راهگشای تمام مشکلات و سختی‌ها است و قرآن کلید رفع تمام مشکلات انسان‌هاست و تردیدی نیست که کسی به در خانه قرآن آمده و دست خالی برگشته باشد.
امام جمعه قزوین در پایان گفت: انسان به برکت انس و ارتباط با قرآن در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود و هر چه عمل به دستورات قرآنی در ما بیشتر باشد، آرامش و سعادت بیشتری نصیب انسان خواهد شد.
دوازدهمین نمایشگاه کتاب علوم قرآنی قزوین تا سوم تیرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین دایر می باشد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.