ساسان شهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای تحقق برنامه ششم توسعه و اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی هم اکنون در بخش خرمدشت آغاز و تا روزهای آینده در سایر مناطق 14گانه آموزش و پرورش استان نیز اجرا می شود.
وی،نقش این طرح را در توانمندسازی نسل جوان برای ورود به بازار کار بسیار موثر دانست و اضافه کرد: دانش آموزان با این طرح با شیوه های تولید و کارآفرینی و آموزش های محصول محور آشنا و در کنار تحصیل اقدام به درآمدزایی می کنند.
شهری ادامه داد: آموزش همراه با تولید می‌تواند به کسب تجربه، درآمد و خود اشتغالی دانش آموزان در هنرستان‌ها کمک کند.
وی در ادامه بر نقش موثر هنرستان ها در مهارت آموزی و کارآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: استان قزوین با وجود داشتن 7.8متر مربع سرانه فضای آموزشی فنی و حرفه ای و 3.4متر مربع سرانه فضای کارگاهی که 50 درصد استاندارد کشوری می باشد، عملکرد مطلوبی در توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی و حرفه ای داشته است.
شهری، کسب رتبه سوم استان قزوین در توسعه کمی هنرستان های کشور، رتبه دوم در قبولی آزمون های ورود به آموزشکده های فنی، رتبه پنجم در مسابقات فنی و حرفه ای و رتبه چهارم در جشنواره های هنری کشور را جمله دستاوردهای هنرستان های قزوین در سال های اخیر ذکر کرد.
وی کارآفرینی را یکی از ویژگی های مهم مدارس در افق 1404 دانست و افزود: به نظر می رسد اجرای طرح ها و اقدام هایی همچون تولیدی کردن هنرستان ها گام مهمی برای تحقق آن باشد.
استان قزوین دارای105هنرستان با 6هزار و 189هنرجوی کاردانش بود4هزار و 25هنرجوی فنی و حرفه ای است.
تا پایان برنامه ششم توسعه باید54درصد دانش آموزان در هنرستان ها تحصیل کنند که در حال حاضر در قزوین سهم هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان 40.4درصد کل دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.