محمد رضایی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تصویب اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان نرخ فعالیت های فوق برنامه مدارس در سال تحصیلی 97-96، 15درصد و نرخ فعالیت های فوق برنامه تابستان نیز در فعالیت های عمومی 10 و فعالیت های اختصاصی 20درصد افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه از کاهش شهریه مدارس ابتدایی هیات امنایی از یک میلیون و 500هزار ریال به یک میلیون و 100هزار ریال،افزایش شهریه مدارس هیات امنایی مقطع متوسطه اول از یک میلیون و 200هزار ریال به یک میلیون و 400هزار ریال و متوسطه دوم به یک میلیون و 500هزار ریال به عنوان دیگر مصوبات این شورا خبر داد.
رضایی زاده با تشریح چگونگی فرایند افزایش شهریه مدارس هیات امنایی ادامه داد:مدارس هیات امنایی براساس قانون، مشمول دریافت کمک سرانه مدارس از طرف دولت نمی شوند از این رو باید نیازهای مالی آنها از سایر منابع مانند مشارکت های مردمی تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت های آموزشی و فوق برنامه، امور رفاهی بهداشتی کارکنان و دانش آموزان، خدمات مشاوره به اولیا و دانش آموزان و فضای مدرسه از جمله مواردی است که از محل مشارکت های مردمی برای آنها هزینه می شود.
رضایی زاده افزود: شورا همچنین تصویب کرد پنج آموزشگاه ناحیه یک شامل مدارس شرافت،شهید باریک بین،شهید قرنی،هنرستان شهید چمران و هنرستان شهید عظیمی در سال تحصیلی آینده به هیات امنایی تبدیل شوند.
هم اکنون 24 مدرسه هیات امنایی در ناحیه 2 و 46 مدرسه هیات امنایی در ناحیه یک آموزش و پرورش قزوین فعالیت می کنند.
دبیرخانه شورای آموزش و پرورش شهرستان قزوین هر 2سال یک بار در یکی از نواحی یک و 2مستقر می شود که هم اکنون اداره آن بر عهده مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو می باشد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.